Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Unexpected gains [Texte imprimé] : psychotherapy with people with learning disabilities / edited by David Simpson and Lynda Miller

Publication : London ; New York : Karnac, 2004

Description matérielle : 1 vol. (XXVII-205 p.) : ill ; 23 cm

Collection : Tavistock clinic series

Lien à la collection : Tavistock clinic series 


Comprend : The psychotherapy of a little girl with a severe learning disability and a history of deprivation and neglect /Maria Kakogianni -- ; Therapeutic dilemmas when working with a group of children with physical and learning disabilities /Sally Hodges, Nancy Sheppard -- ; Some thoughts on psychotherapeutic work with learning-disabled children and their parents from orthodox religious communities /Judith Usiskin -- ; Facing the damage together: some reflections arising from the treatment in psychotherapy of a severely mentally handicapped child /Louise Emanuel -- ; Learning disability as a refuge from knowledge /David Simpson -- ; Adolescents with learning disabilities: psychic structures that are not conducive to learning /Lynda Miller -- ; The creative use of limited language in psychotherapy by an adolescent with a severe learning disability /Annie Baikie -- ; The question of a third space in psychotherapy with adults with learning disabilities /Pauline Lee, Sadegh Nashat -- ; When there is too much to take in: some factors that restrict the capacity to think /Elisa Reyes-Simpson -- ; An exploration of severe learning disability in adults and the study of early interaction /Lydia Hartland-Rowe -- ; The endings of relationships between people with learning disabilities and their keyworkers /Victoria Mattison, Nancy Pistrang -- ; Ensuring a high-quality service: clinical audit, quality assurance, and outcome research in the Tavistock Clinic Learning Disabilities Service /Nancy Sheppard, Sally Hodges, Marta Cioeta

Note(s) : Includes bibliographical references (p. 187-196) and index


Autre(s) auteur(s) : Simpson, David (19..-.... ; psychiatre). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Miller, Lynda. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Troubles de l'apprentissage -- Thérapeutique  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants -- Psychopathologie -- Thérapeutique  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781855759640. - ISBN 1855759640 (br.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb42321589w

Notice n° :  FRBNF42321589 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée