• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Lathe, Terina Roberson  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : The working-class student in higher education [Texte imprimé] : addressing a class-based understanding / Terina Roberson Lathe

Publication : Lanham : Lexington Books, copyright 2018

Description matérielle : x, 121 pages ; 24 cm

Collection : Social class in education

Lien à la collection : Social class in education 


Note(s) : Includes bibliographical references (pages 111-118) and index
The Working-Class Student in Higher Education: Addressing a Class-Based Understanding challenges understandings of social class and education by asking how community college faculty perceive working-class students and how that perception reflects class-based assumptions in higher education. Faculty may recognize social class, but how it is experienced within higher education is often "lost in translation," particularly when faculty members are interacting with a differently classed student population. Recommended for scholars of education, pedagogy, and sociology


Sujet(s) : Classe ouvrière -- Enseignement supérieur -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Classes sociales -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 1498537294. - ISBN 9781498537292

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45550351s

Notice n° :  FRBNF45550351 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Framing a definition of "working class": beginning a conversation ; Framing a "working-class" experience in education ; Working-class students understood by faculty ; Working-class students (mis)understood by faculty ; Lost in translation ; Going forth

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée