• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Contesting the myth of a "post racial era" [Texte imprimé] : the continued significance of race in U.S. education / edited by Dorinda Carter Andrews & Franklin Tuitt

Publication : New York : P. Lang, cop. 2013

Description matérielle : xii, 184 p. : ill. ; 23 cm

Collection : Black studies & critical thinking, ISSN 1947-5985 ; vol. 28

Lien à la collection : Black studies & critical thinking 


Comprend : Machine generated contents note: Racism as the Environmental Hazard in Educational Spaces: An Overview and Introduction / Dorinda J. Carter Andrews and Frank Tuitt ; pt. I Reframing the Discourse on Race in U.S. Education ; One."I Am My Brother's Keeper; I Am My Sister's Keeper": Rejecting Meritocracy and Embracing Relational Pluralism / Judson C. Laughter ; Two. Navigating the Space Between: Obama and the Postracial Myth / Bridgette Coble, Lloyd Cobb, Kristin Deal, and Frank Tuitt ; Three. Learning From Catalina: Reflections on Bridging Communities and Schools in the Context of a "Postracial" Society / Louie F. Rodriguez ; Four. An Introduction to Critical Race Realism: Theoretical and Methodological Implications for Education Research / Laurence J. Parker and Erin L. Castro ; Five. A Critical Race Analysis of the Gaslighting Against African American Teachers: Considerations for Recruitment and Retention / Tuesda Roberts and Dorinda J. Carter Andrews ; pt. II Access, Equity, and Climate Conditions in the K-16 Context ; Six. The Resource and Opportunity Gap: The Continued Significance of Race for African American Student Outcomes / John B. Diamond ; Seven. Naming Their Pain: How Everyday Racial Microaggressions Impact Students and Teachers / Maria C. Ledesma and Daniel Solorzano ; Eight. The Racialization of Threat: Responding to the Punishment and Purging of Black and Latina/o Youth in School / Tara M. Brown ; Nine. Disrupting the Standard Education Storyline for Latin@ Students Across the P-20 Educational System: Sustaining the Alma (Soul) of the Latin@ Community Through a Counterstory of Access to the Culture of Power and the Power of Culture / Maria del Carmen Salazar ; Ten. African American Politics and Education: An Analysis of Electoral Structures, African American Representation, and Educational Outcomes / Bettie Ray Butler and Chance W. Lewis.

Note(s) : Includes bibliographical references


Autre(s) auteur(s) : Andrews, Dorinda Joy Carter. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Tuitt, Franklin. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Racisme en éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Discrimination en éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Métis -- Éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781433115189 (hardcover) (alk. paper). - ISBN 1433115182 (hardcover) (alk. paper). - ISBN 9781433115172 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 1433115174 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 9781453909164 (erroné) (e-book)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb43595835p

Notice n° :  FRBNF43595835 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée