• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : The enduring legacy of Rodriguez [Texte imprimé] : creating new pathways to equal educational opportunity / Charles J. Ogletree, Jr., Kimberly Jenkins Robinson, editors

Publication : Cambridge, Massachusetts : Harvard Education press, cop. 2015

Description matérielle : xi, 348 pages : illustrations ; 24 cm

Comprend : Enduring legacy of San Antonio Independent School District v. Rodriguez /Charles J. Ogletree, Jr. and Kimberly Jenkins Robinson ; Rodriguez v. San Antonio Independent School District : forty years and counting /David G. Hinojosa ; Rodriguez in the court : contingency and context /Camille Walsh ; Rodriguez past, present, and future /Michael A. Rebell ; Still separate, still unequal in a post Milliken era : why Rodriguez would have been good but not enough /Amy Stuart Wells, Lauren Fox, and Alana Miles ; From Rodriguez to Abbott : New Jersey's standards-linked school funding reform /David G. Sciarra and Danielle Farrie ; Bridging the teacher quality gap : notes from California on the potential and pitfalls of litigating teacher quality /William S. Koski ; It takes a Federalist village : a revitalized property tax as a linchpin for stable, effective K-12 public education funding /Mildred Wigfall Robinson ; Tearing down fences : school boundary lines and equal educational opportunity in the twenty-first century /Genevieve Siegel-Hawley ; How reconstructing education federalism could fulfill the aims of Rodriguez /Kimberly Jenkins Robinson ; Leveraging federal funding for equity and integration /Derek W. Black ; Remedying separate and unequal : is it possible to create equal educational opportunity? /Erwin Chemerinsky ; Creating new pathways to equal educational opportunity /Chales J. Ogletree, Jr. and Kimberly Jenkins Robinson

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 281-327) and index
"In The Enduring Legacy of Rodriguez, leading legal and educational scholars examine San Antonio Independent School District v. Rodriguez (1973), the landmark US Supreme Court decision that held that the Constitution does not guarantee equality of educational opportunity."--Back cover


Autre(s) auteur(s) : Ogletree, Charles J.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Robinson, Kimberly Jenkins. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Rodriguez, Demetrio (1926-2013) -- Procès  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Finances -- Droit -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Démocratisation de l'enseignement -- Droit -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781612508313. - ISBN 9781612508320. - ISBN 1612508324. - ISBN 1612508316

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45075113f

Notice n° :  FRBNF45075113 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée