Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Auteur(s) : Complex systems digital campus world e-conference (1st ; 2015 ; Tempe, Arizona)
Titre(s) : First complex systems digital campus world e-conference 2015 [Texte électronique] / Pierre Parrend, Paul Bourgine, Pierre Collet, editors
Publication : Cham : Springer, copyright 2017
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Collection : Springer proceedings in complexity
Lien à la collection : Springer proceedings in complexity (Online)
Note(s) : La pagination de l'édtion imprimée correspondante est de : VIII-424 p.
Autre(s) auteur(s) : Parrend, Pierre (1981-....). Éditeur scientifique
Bourgine, Paul (1945-....). Éditeur scientifique
Collet, Pierre (1948-....). Éditeur scientifique
Sujet(s) : Exploration de données
Intelligence computationnelle
Indice(s) Dewey :
003 (23e éd.) = Systèmes
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319459011. - ISBN 3319459015. - ISBN 9783319459004 (erroné). - ISBN 3319459007
(erroné)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb45555917g
Notice n° :
FRBNF45555917
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : From Individual to Social Cognition: Piaget, Jung, and Commons; 1 Introduction; 2
Designing Education as a Flow Process; 3 Education as a Common; 4 Design Thinking,
Cuisine, and Education; 5 The Schools of the Future; 6 Final Considerations; 7 Scientific
Validation; References; POEM-COPA Collaborative Open Peer Assessment; 1 Introduction;
2 Peer Evaluation of Open Answers to Open Questions; 3 Principles and Implementation
of COPA; 3.1 COPA Phase 1; 4 COPA Phase 2; 4.1 Answering 3 Questions; 4.2 Constrained
Evaluation of Questions.
4.3 Improving the Quality of the Questions in the Database5 COPA Phase 3; 5.1 Evaluation
of 9 Answers; 5.1.1 Grade Interpretation to Create Marks; 5.2 Evaluation of Model
Answers; 5.3 Evaluation of the Quality of the Marking; 6 Global Marking; 7 Conclusion;
8 Scientific Validation; References; Ecological Dynamics: A Theoretical Framework
for Understanding Sport Performance, Physical Education and Physical Activity; 1 Introduction;
2 The Functional Role of Movement Variability; 3 Representative Learning and Training
Design: A Condition for Skill Transfer; 4 Attunement to Affordances.