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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Scott, David Meerman  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Jurek, Richard  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Marketing the moon [Texte imprimé] : the selling of the Apollo lunar program / David Meerman Scott and Richard Jurek ; with a foreword by Captain Eugene A. Cernan

Publication : Cambridge : MIT press, cop. 2014

Description matérielle : 1 vol. (XIII-130 p.) : ill. ; 25 x 29 cm

Comprend : A modern-day Columbia: fiction makes a giant leap ; NASA brand journalism: finding a voice ; An unprecedented public relations partnership: NASA and industry ; The whole world is watching: live TV on Apollo ; Lunar day: broadcasting, the press, and Apollo 11 ; In a different orbit: the astronauts as celebrities ; The Apollo roadshow: moonwalkers and moon rocks ; "So, where to now, Columbus?": the end of the Apollo era.

Note(s) : Bibliogr. p. 126-129
In July 1969, ninety-four percent of American televisions were tuned to coverage of Apollo 11's mission to the moon. How did space exploration, once the purview of rocket scientists, reach a larger audience than My Three Sons? Why did a government program whose standard operating procedure had been secrecy turn its greatest achievement into a communal experience? In Marketing the Moon, David Meerman Scott and Richard Jurek tell the story of one of the most successful marketing and public relations campaigns in history: the selling of the Apollo program


Sujet(s) : Projet Apollo -- Relations publiques -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Vol vers la Lune -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Lune -- Exploration -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Astronautique -- Dans la presse -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  659.296 29454 (23e éd.) = Relations publiques en lien avec les vols de véhicules habités - Vols circumterrestres et lunaires  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780262026963. - ISBN 0262026961 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb43887193q

Notice n° :  FRBNF43887193 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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support : livre