• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Schmidt, Randell K.  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Smyth, Maureen M.  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Kowalski, Virginia K.  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Teaching the scientific literature review [Texte imprimé] : collaborative lessons for guided inquiry / Randell K. Schmidt, Maureen M. Smyth, and Virginia K. Kowalski

Édition : 2nd ed.

Publication : Santa Barbara : Libraries unlimited, cop. 2014

Description matérielle : 1 vol. (XVI-174 p.) : ill. ; 28 cm

Collection : Libraries unlimited guided inquiry series

Lien à la collection : Libraries unlimited guided inquiry series 


Comprend : Part I: Teacher's Practicum : ; 1. The Value of Inquiry-Based Research Projects ; 2. The Inarticulated Question: In the Context of the Debate between Content and Process ; 3. Collaboration for Meaning ; 4. Serving the Individual Student: Addressing Learning Styles and Differences ; 5. Research Project Assessment ; 6. Replication and Flexibility Squared ;

Note(s) : Bibliogr. p. 167-169
"An essential resource for teachers and librarians who work with students in the later high school years through college and graduate school levels, this book explains and simplifies the scholarly task of researching and writing a scientific literature review"


Sujet(s) : Sciences -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  507.12 (23e éd.) = Sciences naturelles et mathématiques - Enseignement secondaire  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781610697392. - ISBN 1610697391 (br.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb43809542r

Notice n° :  FRBNF43809542 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Sciences et techniques - Salle R - Sciences - Généralités 

1 partie d'exemplaire regroupée

507.1 SCHM t
support : livre