• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Advances in teaching physical chemistry [Texte imprimé] / Mark D. Ellison, editor,...Tracy A. Schoolcraft, editor,... ; sponsored by the Divisions of chemical education, Inc. and physical chemistry

Publication : Washington (D.C.) : American chemical society, cop. 2008

Description matérielle : 1 vol. (IX-332 p.) : ill. ; 24 cm

Collection : ACS symposium series ; 973

Lien à la collection : ACS symposium series 


Comprend : Advances in teaching physical chemistry: overview /Mark D. Ellison, Tracy A. Schoolcraft -- ; What to teach in physical chemistry: is there a single answer? /Gerald R. Van Hecke -- ; Decisions in the physical chemistry course /Robert G. Mortimer -- ; Integrating research and education to create a dynamic physical chemistry curriculum /Arthur B. Ellis -- ; The evolution of physical chemistry courses /Peter Atkins -- ; Philosophy of chemistry, reduction, emergence, and chemical education /Eric Scerri -- ; Teaching and learning physical chemistry: a review of education research /Georgios Tsaparlis -- ; Modern developments in the physical chemistry laboratory /Samuel A. Abrash -- ; Existence of a problem-solving mindset among students taking quantum mechanics and its implications /David E. Gardner, George M. Bodner -- ; Physical chemistry curriculum: into the future with digital technology /Theresa Julia Zielinski -- ; "Partial derivatives: are you kidding?": teaching thermodynamics using virtual substance /Chrystal D. Bruce, Carribeth L. Bliem, John M. Papanikolas -- ; Molecular-level simulations as a chemistry teaching tool /Jurgen Schnitker -- ; Introduction of a computational laboratory into the physical chemistry curriculum /Roseanne J. Sension -- ; The effects of physical chemistry curriculum reform on the American chemical society DivCHED physical chemistry examinations /Richard W. Schwenz -- ; Walking the tightrope: teaching the timeless fundamentals in the context of modern physical chemistry /Michelle M. Francl -- ; The process oriented guided inquiry learning approach to teaching physical chemistry /J. N. Spencer, R. S. Moog -- ; Teaching physical chemistry: let's teach kinetics first /James M. LoBue, Brian P. Koehler -- ; Fitting physical chemistry into a crowded curriculum: a rigorous one-semester physical chemistry course with laboratory /HollyAnn Harris

Note(s) : Actes de congrès. - Notes bibliogr.


Autre(s) auteur(s) : Ellison, Mark David (1968-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Schoolcraft, Tracy A.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
American chemical society. Division of chemical education. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Chimie physique et théorique -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Actes de congrès  Voir les notices liées en tant que genre ou forme

Indice(s) Dewey :  541.071 1 (23e éd.) = Chimie physique - Enseignement supérieur  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780841239982. - ISBN 0841239983 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb427293967

Notice n° :  FRBNF42729396 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée