Notice bibliographique

  • Notice

Notice en attente de catalogage

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Kofsky, Frank  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Black music, white business : illuminating the history and political economy of jazz / by Frank Kofsky

Édition : 1st ed.

Publication : New York : Pathfinder, 1998

Description matérielle : 165 pages, 8 unnumbered pages of plates : illustrations, portraits ; 22 cm

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"Black Music, White Business probes the principal contradiction in the jazz world: that between black artistry on the one hand and white ownership of the means of jazz distribution - the recording companies, booking agencies, festivals, nightclubs and magazines - on the other."--BOOK JACKET. "Drawing on a wide variety of sources as well as his own experiences, Frank Kofsky brings to light the exploitation to which jazz creators historically have been subjected and the racist contempt with which many industry executives view jazz."--Jacket


Autre(s) forme(s) du titre : 
- Autre forme du titre : Illuminating the history and political economy of jazz


Sujet(s) : Jazz  Voir les notices liées en tant que sujet
Musiciens noirs américains -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Industrie de la musique et du son -- Personnel  Voir les notices liées en tant que sujet
Race caucasoïde -- Société  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  781.650 973 (20e éd.) = Jazz - Etats-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 0873488598. - ISBN 9780873488594. - ISBN 0873488601. - ISBN 9780873488600

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46507189q

Notice n° :  FRBNF46507189 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : pt. 1.. The political economy of jazz then and now. ; 1.. 'You don't own your own product': an introduction to the political economy of jazz. ; 2.. Why let a little thing like death interfere with exploitation? ; 3.. 'Selling records to colored people': white contempt for black art. ; 4.. If you're black, get back: double standards in the recording industry -- ; pt. 2.. Approaching jazz history. ; 5.. You don't have to be intellectually dishonest to defend the status quo in jazz -- but it helps. ; 6.. The 'jazz tradition': black music, white critic. ; 7.. The Afro-American folk roots of innovation in jazz. ; App. A.. Mark Levine's contract with Catalyst Records -- ; App. B.. Royalty payments to Mark Levine from United Artists Records.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Audiovisuel - Salle P - Musique 

1 partie d'exemplaire regroupée

789.5 KOFS b
support : livre