Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Wu, Huai qi (1938-....). Auteur du texte  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : An historical sketch of Chinese historiography [Texte imprimé] / Huaiqi Wu

Publication : Berlin : Springer, copyright [2018]

Description matérielle : 1 vol. (VII-503 p.) ; 24 cm

Collection : China academic library

Lien à la collection : China academic library 


Note(s) : Includes bibliographical references p. 487-495 and index


Sujet(s) : Historiographie -- Chine  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  951 (23e éd.) = Histoire - Chine  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783662562536. - ISBN 3662562537. - ISBN 9783662562529 (erroné). - ISBN 9789811063930 (erroné). - ISBN 9811063931 (erroné). - ISBN 3662562529. - ISBN 9783662562529. - ISBN 9783662562543. - ISBN 3662562545. - ISBN 9783662572580. - ISBN 3662572583

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb457396224

Notice n° :  FRBNF45739622 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Intro; Contents; 1 Introduction; 1 National Culture and Ideas of History; 2 Ideas of History and History of Ideas of History; References; 2 Research Questions; 1 Tongbian, or Thorough Understanding of Changes in Entire History; 2 The Idea That History Teaches Present-Day People Lessons Worthy of Attention; 3 The Idea That History Can Be Used to Better the Statecraft; 4 The Dual Nature of Chinese Historiography; 5 The Historical Scholarship and Methodology Pertaining to Chinese Historians; 6 What Is History? An Answer Given by the Chinese National History; 7 The Scientific Nature of History
1 Shiji, or The Grand Scribeâ#x80;#x99;s Historical Records: A Historianâ#x80;#x99;s Statement of an Intellectual School2 Hanshu: The Paradigm of Zhengshi, or the Formal, Standard and Orthodox History, and the National Spirit; References; 5 Medieval Ideas of History, Confucianism, and the Mysterious Learning; 1 Changes in Studies in Confucian Classics and the Rise of Mysterious Learning; 2 The Relationship Between Heaven and Man in Hanji and the Five Treatises; 3 The Idea of History and Comments on Historical Figures in Sanguo Zhi, or Records of The Three Kingdoms

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée