Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Elliott, William (19..-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Lewis, Melinda K.  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Making education work for the poor [Texte imprimé] : the potential of children's savings accounts / William Elliott and Melinda Lewis

Publication : New York, NY : Oxford university press, copyright 2018

Description matérielle : xxx, 254 pages ; 24 cm

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 181-243) and index
"Making Education Work for the Poor identifies wealth inequality as the gravest threat to the American education system. Today, wealth, rather than individuals' effort and ability, determines educational outcomes. This book calls for universal Opportunity Investment Accounts to be the cornerstone of the wealth-building agenda the nation needs to salvage the American Dream"


Sujet(s) : Enseignement supérieur -- Coût -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Étudiants -- Aide financière -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignement supérieur -- Finances -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Finances personnelles -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  371.826 942 (23e éd.) = Éducation des pauvres  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780190621568. - ISBN 0190621567. - ISBN 9780190866846. - ISBN 0190866845

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45677822v

Notice n° :  FRBNF45677822 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : 1.. Going to School in Unequal America -- ; 2.. Battle to Define Life Chances and the Distributional Consequences of the Current Education and Economic Systems in America -- ; 3.. Effort Appears Inadequate in the Modern World: Our Identities Are Shaped by Our Real-Life Chances -- ; 4.. Moving from the Status Quo to a 21st-century Financial Aid System -- ; 5.. Children's Savings Accounts' Influence on the Opportunity Pipeline -- ; 6.. Toward an Equitable Opportunity Pipeline: The Creation of a Uniquely American Proposal for the 21st Century -- ; 7.. Conclusion: The American Dream Needs a Wealth Agenda

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée