Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Critical schooling [Texte imprimé] : transformative theory and practice / Francisco J. Villegas, Janelle Brady, editors

Publication : Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, copyright 2019

Description matérielle : 1 vol. (xxvii-343 p.) ; 22 cm

Note(s) : Notes bibliogr. Index
This edited volume brings to the foreground the inequities of contemporary schooling in Canada. The editors and authors perform a critical examination of the Canadian schooling space, highlighting the agency and action of marginalized communities and their efforts to address injustice within contexts of schooling. Grounded in the unique perspective of each author, this book provides a venue for transformative practice to create inclusive and socially just contexts for diverse populations, specifically as experienced by peoples who inhabit the intersections of various modes of oppression


Autre(s) auteur(s) : Villegas, Francisco J.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Brady, Janelle (19..-.... ; doctorante). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Éducation -- Recherche -- Canada  Voir les notices liées en tant que sujet
Démocratisation de l'enseignement -- Canada  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  370.971 (23e éd.) = Éducation - Canada  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783030007164. - ISBN 9783030007157. - ISBN 3030007162. - ISBN 3030007154 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb456567803

Notice n° :  FRBNF45656780 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Intro; Acknowledgements; Foreword; Contents; Contributors; List of Figures; Chapter 1 Continuing Important Conversations: An Introduction to This Volume; 1.1 Schooling as a Site of Violence and Resistance; 1.2 Locating Toronto in the Canadian and Global Context; 1.3 Multiple Obstacles and Diverse Methodologies of Resistance: Outlining the Chapters; References; Chapter 2 "I'm Just a Friend Now": Community Policing in Toronto Schools; 2.1 Introduction; 2.2 Theoretical Framework; 2.3 Relationship Building and SROs; 2.4 What Is Concealed by the Relationship-Building Discourse?
2.4.1 Race, Place, and Youth "at Risk"2.4.2 Who Benefits?; 2.4.3 Student Surveillance; 2.4.4 SRO Disciplinary Practices; 2.5 Born-Again Racism; 2.6 Conclusion; 2.7 Addendum; References; Chapter 3 Restorative Justice: Moving from Punitive Sanctions to Proactive Interactions; 3.1 Introduction; 3.2 Is Racism the Vehicle Driving Suspensions?; 3.3 An Overview of the Suspension Process; 3.4 Conception of the Habitus and Capital from Educational Documents; 3.5 The Interaction Between Habitus, Capital, Field, and Symbolic Power; 3.6 Restorative Justice, the Philosophy of Hope

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée