Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Freitas, Donna (1972-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Consent on campus [Texte imprimé] : a manifesto / Donna Freitas

Publication : New York, NY : Oxford University Press, copyright 2018

Description matérielle : xiii, 231 pages ; 19 cm

Note(s) : Includes bibliographical references and index
Americans have finally started to pay attention to the sexual assault crisis on our college campuses. Yet, Donna Freitas warns, the way universities educate students about sexual assault and consent is wholly inadequate. Universities, she argues, have not really reckoned with the heart of the problem. Freitas advocates for teaching not just how to consent but why it's important to care about consent--and for doing so in the university's most important space: the classroom. Consent on Campus is a call to action for university administrators, faculty, parents, and students themselves to create cultures of consent on their campuses. -- Back cover


Sujet(s) : Morale sexuelle -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Étudiants -- Sexualité -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Victimes de viol -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  371.7 (23e éd.) = Élèves et étudiants (aide sociale)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780190671150. - ISBN 0190671157

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb456564432

Notice n° :  FRBNF45656443 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Preface : Dear All University Presidents ; Introduction: when assault becomes "normal" ; Title IX : a crash course ; The state of consent education ; Drinking on campus and sexual misconduct policies ; Hookup culture : expectations of sexual ambivalence ; Men and masculinity : the problematic relationship between men and sex ; A hierarchy of bodies : sexual privilege, gender, shame, and blame ; When culture and sexual ethics are good : preparing ourselves to do necessary work ; Scripting consent : an activist lesson plan ; The only thing stopping us, is us : contending with ongoing academic biases against the personal ; Conclusion : consent requires class.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée