Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Multiple alterities [Texte imprimé] : views of others in textbooks of the Middle East / Elie Podeh, Samira Alayan editors

Publication : Cham : Palgrave Macmillan, 2017

Description matérielle : 1 vol. (xv-362 p.) : ill. ; 22 cm

Collection : Palgrave studies in educational media

Lien à la collection : Palgrave studies in educational media (Print) 


Note(s) : Notes bibliogr. Index


Autre(s) auteur(s) : Podeh, Elie (1959-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Alayan, Samira (1969-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Manuels d'enseignement -- Aspect politique -- Moyen-Orient  Voir les notices liées en tant que sujet
Manuels d'enseignement -- Aspect politique -- Afrique du Nord  Voir les notices liées en tant que sujet
Manuels d'enseignement -- Édition -- Moyen-Orient  Voir les notices liées en tant que sujet
Manuels d'enseignement -- Édition -- Afrique du Nord  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  379.156 0956 (23e éd.) = Contrôle du matériel pédagogique - Moyen-Orient  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319622446. - ISBN 3319622447. - ISBN 9783319622439 (erroné) (hbk.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb456095400

Notice n° :  FRBNF45609540 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Chapter 1. Views of Others in School Textbooks: A Theoretical Analysis (Introduction); Samira Alayan & Elie Podeh.- Chapter 2. When Europe Meets the Middle East: Constructing Collective Identities in Social Studies Textbooks for a Globalising World; Falk Pingel.Chapter 3. Palestine: The Unseen Conflict over the Hidden Curriculum; Nathan Brown.Chapter 4. Zionism as the Other in Curricula and Textbooks of the Palestinian National Authority; Samira Alayan.Chapter 5; Textbooks for the State and State-Religious Jewish Sector in Israel; Yael Teff-Seker.Chapter 6. History Textbooks for Arab Schools in Israel as a Reflection of Political and Social Development in Israel and the Middle East: The Balfour Declaration and the 1948 Warpan Hana Shemesh (Rash).Chapter 7. A Distorted Other: Jews, Israel and the Arab-Israeli Conflict in Egyptian School Textbooks; Elie Podeh.- Chapter 8. Self and Others in Jordanian Textbooks 1964-2010: A Reflection of Jordan's National Identity Challenge; Iris Fruchter-Ronen.Chapter 9. Religious Pluralism or Multiplied Simple-Mindedness? School Textbooks for Religious Education in Lebanon; Jonathan Kreiner.Chapter 10. Self-Identity and Others in Tunisian Textbooks; Arnon Groiss.Chapter 11. Narratives and Discourse on National Identity in Moroccan Textbooks; Katherine Maye-Saidi.Chapter 12. Cyprus: National Identity and Images of Self and Others in History Textbooks; Areti Demosthenous.Chapter 13. Who are we? Identity Discourses in Iraqi Textbooks before and after 2003; Achim Rohde.Chapter 14. National Identity, Self-images and Picturing the Other in History School Textbooks of the Kurdistan Regional Government; Sherko Kirmanj.Chapter 15. Turkey: Greeks and Armenians in History Textbooks (1930-2010); Medi Nahmiyaz

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée