Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Doctoral education for the knowledge society [Texte imprimé] : convergence or divergence in national approaches? / Jung Cheol Shin, Barbara M. Kehm, Glen A. Jones, editors

Publication : Cham, Switzerland : Springer, copyright 2018

Description matérielle : 1 vol. (xiii-255 p.) : ill. ; 25 cm

Collection : Knowledge studies in higher education, ISSN 2566-8315 ; volume 5

Lien à la collection : Knowledge studies in higher education 


Note(s) : Includes bibliographical references


Autre(s) auteur(s) : Shin, Jung Cheol. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Kehm, Barbara M. (1955-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Jones, Glen Alan (1961-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Universités -- Études des 2e et 3e cycles -- Études transculturelles  Voir les notices liées en tant que sujet
Doctorants -- Services aux -- Études transculturelles  Voir les notices liées en tant que sujet
Gestion des connaissances -- Études transculturelles  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  378.155 (23e éd.) = Deuxième et troisième cycles universitaires  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319897127. - ISBN 9783319897134. - ISBN 3319897136. - ISBN 3319897128 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb456095013

Notice n° :  FRBNF45609501 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Intro; Preface; Contents; About the Editors and Authors; Chapter 1: The Increasing Importance, Growth, andEvolution ofDoctoral Education; 1.1 Introduction; 1.2 Different Societal Perspectives onDoctoral Education; 1.3 Knowledge Society andDemands forDoctoral Degree Holders; 1.4 Competency Development intheProfessional Society; 1.5 Major Issues toBeAddressed inThis Book; References; Part I: Doctoral Education in European Systems; Chapter 2: Doctoral Education, Training andWork inGermany; 2.1 Introduction
2.2 German Traditions andtheDevelopment ofDoctoral Training intheTwentieth Century2.3 The Quantitative Development ofDoctoral Training intheTwenty-First Century; 2.4 Critique ofGerman Traditions andtheEmergence andGrowth ofStructured Doctoral Training; 2.5 Subsequent Careers; 2.6 Concluding Observations; References; Chapter 3: Doctoral Training inSweden: History, Trends andDevelopments; 3.1 Introduction; 3.2 Historical Development; 3.3 Descriptive Statistics; 3.3.1 Doctoral Training andSwedish Higher Education Institutions; 3.3.2 Long-Term Statistical Trends

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée