Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Titre(s) : Doctoral education for the knowledge society [Texte imprimé] : convergence or divergence in national approaches? / Jung Cheol Shin, Barbara M. Kehm, Glen A. Jones, editors
Publication : Cham, Switzerland : Springer, copyright 2018
Description matérielle : 1 vol. (xiii-255 p.) : ill. ; 25 cm
Collection : Knowledge studies in higher education, ISSN 2566-8315 ; volume 5
Lien à la collection : Knowledge studies in higher education
Note(s) : Includes bibliographical references
Autre(s) auteur(s) : Shin, Jung Cheol. Éditeur scientifique
Kehm, Barbara M. (1955-....). Éditeur scientifique
Jones, Glen Alan (1961-....). Éditeur scientifique
Sujet(s) : Universités -- Études des 2e et 3e cycles -- Études transculturelles
Doctorants -- Services aux -- Études transculturelles
Gestion des connaissances -- Études transculturelles
Indice(s) Dewey :
378.155 (23e éd.) = Deuxième et troisième cycles universitaires
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319897127. - ISBN 9783319897134. - ISBN 3319897136. - ISBN 3319897128 (erroné)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb456095013
Notice n° :
FRBNF45609501
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Intro; Preface; Contents; About the Editors and Authors; Chapter 1: The Increasing
Importance, Growth, andEvolution ofDoctoral Education; 1.1 Introduction; 1.2 Different
Societal Perspectives onDoctoral Education; 1.3 Knowledge Society andDemands forDoctoral
Degree Holders; 1.4 Competency Development intheProfessional Society; 1.5 Major Issues
toBeAddressed inThis Book; References; Part I: Doctoral Education in European Systems;
Chapter 2: Doctoral Education, Training andWork inGermany; 2.1 Introduction
2.2 German Traditions andtheDevelopment ofDoctoral Training intheTwentieth Century2.3
The Quantitative Development ofDoctoral Training intheTwenty-First Century; 2.4 Critique
ofGerman Traditions andtheEmergence andGrowth ofStructured Doctoral Training; 2.5
Subsequent Careers; 2.6 Concluding Observations; References; Chapter 3: Doctoral Training
inSweden: History, Trends andDevelopments; 3.1 Introduction; 3.2 Historical Development;
3.3 Descriptive Statistics; 3.3.1 Doctoral Training andSwedish Higher Education Institutions;
3.3.2 Long-Term Statistical Trends