Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : Darby, Derrick (1967-....)
Rury, John L. (1951-....)
Titre(s) : The color of mind [Texte imprimé] : why the origins of the achievement gap matter for justice / Derrick Darby and John L. Rury
Publication : Chicago : The university of Chicago press, 2018
Description matérielle : 202 pages : illustrations ; 24 cm
Collection : History and philosophy of education series
Lien à la collection : History and philosophy of education series
Note(s) : Includes bibliographical references and index
Sujet(s) : Noirs américains -- Éducation -- États-Unis
Démocratisation de l'enseignement -- États-Unis
Réussite scolaire -- Société -- États-Unis
Discrimination en éducation -- États-Unis
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780226525211. - ISBN 022652521X. - ISBN 9780226525358. - ISBN 022652535X. -
ISBN 9780226525495 (erroné)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb455016614
Notice n° :
FRBNF45501661
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Introduction: What school leaders need to know ; The racial achievement gap ; The
color of mind: constructing racial differences in intellect, character, and conduct
; The color of schooling: constructing the racial achievement gap ; Voices of dissent:
dispelling an inglorious fallacy ; "A tangle of pathology": the color of mind takes
a cultural turn ; What schools cannot fix: poverty, inequality, and segregation
; Old poison in new bottles: how the color of mind thrives in schools and affects
achievement ; Why we sort kids in school ; Unjust schools: why the origins of the
achievement gap matter