Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : European Muslims and New Media [Texte imprimé] / Kayikci, Merve (Hrsg.)

Publication : Leuven : Leuven university press, copyright 2017

Description matérielle : 1 vol. (178 p.) : ill. ; 24 cm

Note(s) : European Muslims and New Media' offers perspectives on the various ways in which Muslims use new media to form and reform Muslim consciousness, identities, and national and transnational belongings, and contest and negotiate tensions and hegemonic narratives in Western European societies. The authors explore how online discussion groups, social media communities, and other online sites act as a 'new public sphere' for Muslim youth to voice their opinions, seek new sources of knowledge, establish social and intimate relationships, and ultimately decentre established discourses that are projected on them as Muslims in Europe. The possibilities and challenges of new media transform existing debates on Islamic knowledge, authority, citizenship, communities, and networks. 'European Muslims and New Media' critically explores the multifaceted transformations that result from Muslims using online spaces to present, represent, and negotiate their identities, ideologies, and aspirations


Autre(s) auteur(s) : Kayikci, Merve. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Communication -- Religion -- Islam  Voir les notices liées en tant que sujet
Islam -- Dans les médias  Voir les notices liées en tant que sujet
Musulmans -- Pays non-islamiques  Voir les notices liées en tant que sujet
Médias -- Religion -- Islam  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9462701067. - ISBN 9789462701069

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45246345k

Notice n° :  FRBNF45246345 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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