Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Blowing up the brand [Texte imprimé] : critical perspectives on promotional culture / edited by Melissa Aronczyk and Devon Powers

Publication : New York, [New York] ; Washington ; Baltimore, [Maryland] : Peter Lang, copyright 2010

Description matérielle : vi, 338 pages : illustrations ; 23 cm

Collection : Popular culture and everyday life ; 21

Lien à la collection : Popular culture & everyday life 


Note(s) : Includes bibliographical references and index
"This edited volume seeks to redress the lack of scholarly work that takes promotion seriously as a form of social, cultural, political, and economic exchange. It unpacks the vernacular, the institutional structures, and the practices and performances that make up promotional culture in everyday life, offering diverse critical perspectives on how, as citizens, consumers, and users, we absorb, navigate, confront, and resist its influence. Contributions from both renowned scholars and emerging intellectuals make this book a timely and valuable contribution to the fields of media and communication studies, political science, cultural studies, sociology, and anthropology."--Jacket


Autre(s) auteur(s) : Aronczyk, Melissa. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Powers, Devon (1977-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Stratégie de marque  Voir les notices liées en tant que sujet
Ventes -- Promotion -- Études transculturelles  Voir les notices liées en tant que sujet
Marketing de la culture  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  658.827 (23e éd.) = Utilisation des marques et des marques de commerce  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781433108679. - ISBN 1433108674. - ISBN 9781433108662. - ISBN 1433108666

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb452438170

Notice n° :  FRBNF45243817 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Melissa Aronczyk/Devon Powers: Introduction: Blowing Up the Brand ; Celia Lury/Liz Moor: Brand Valuation and Topological Culture ; John Corner: Promotion as Institutionalized Deception: Some Coordinates of Political Publicity ; Jefferson Pooley: The Consuming Self: From Flappers to Facebook ; Arlene Davila: A Nation of Shop 'til You Drop Consumers? On the Overspent Puerto Rican Consumer and the Business of Shopping Malls ; Miriam Greenberg: Branding, Crisis, and Utopia: Representing New York in the Age of Bloomberg ; Hongmei Li: From Chengfen to Shenjia: Branding and Promotional Culture in China ; Graham Knight: Activism, Branding, and the Promotional Public Sphere ; Alison Hearn: Through the Looking Glass: The Promotional University 2.0 ; Gabriele Cosentino/Waddick Doyle: Silvio Berlusconi, One Man Brand ; Mary Ebeling: Marketing Chimeras: The Biovalue of Branded Medical Devices ; Sarah Banet-Weiser/Marita Sturken: The Politics of Commerce: Shepard Fairey and the New Cultural Entrepreneurship ; Devon Powers: Strange Powers: The Branded Sensorium and the Intrigue of Musical Sound ; Jonathan Gray: Texts that Sell: The Culture in Promotional Culture.

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