Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : sans médiation

Auteur(s) : Rosa-Lugo, Linda I.  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Mihai, Florin  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Nutta, Joyce W.  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Language and literacy development [Texte imprimé] : an interdisciplinary focus on English learners with communication disorders / Linda I. Rosa-Lugo, Florin M. Mihai, Joyce W. Nutta

Édition : 1st ed

Publication : San Diego (Calif.) : Plural, 2012

Description matérielle : 1 vol. (XIV-410 p.) : ill. ; 23 cm

Comprend : English learners-the merging of two disciplines ; English learners-perspectives from two disciplines ; English learners in the United States-preschool through grade 12 ; First and second language acquisition : theoretical and practical ; Considerations for SLPs and ESOL professional ; Literacy development in a second language ; An interdisciplinary approach to the assessment of English learners ; An interdisciplinary approach to the assessment of English learners with communication disorders ; Approaches and practical strategies to facilitate language and literacy development in English learners ; The power of two. Directions for an effective collaboration between speech language pathologists and English for speakers of other languages professionals.

Note(s) : Includes bibliographical references and index
A number of books and studies have shed light on the value of professionals working together to address the language and literacy needs of English learners (ELs) with communication disorders. However, few resources have directly and intentionally addressed the merging of the two disciplines speech-language pathology and English as a second language-in effecting change in language and literacy. Thus, there is a gap in the literature. This book influences how the disciplines of speech-language pathology and English as a second language view and incorporate the roles of professionals in working with ELs, and specifically ELs with communication disorders. --Book Jacket


Sujet(s) : Anglais (langue) -- Étude et enseignement -- Allophones  Voir les notices liées en tant que sujet
Troubles de la communication  Voir les notices liées en tant que sujet
Troubles du langage  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9781597563321. - ISBN 1597563323 (br.)

Notice n° :  FRBNF45229953 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée