Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Marken, Richard S.  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Carey, Timothy A.  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Controlling people [Texte imprimé] : the paradoxical nature of being human / Richard S. Marken, Timothy A. Carey

Publication : Samford Valley : Australian academic press, 2015

Description matérielle : 1 vol. (X-154 p.) ; 22 cm

Comprend : Preface; About the Authors; Chapter 1 We Are All Controlling People; Chapter 2 The Nature of Controlling; Chapter 3 Perceptual Control Theory: How Purposeful Behavior Works; Chapter 4 We Contain Multitudes; Chapter 5 Zen and the Art of Controlling; Chapter 6 People Who Control People (Including Themselves); Chapter 7 Conflict: People at Cross Purposes; Chapter 8 Resolving Conflict: Going Up a Level; Chapter 9 Freedom and Control; Chapter 10 Living With Our Own Controlling Nature; Endnotes

Note(s) : Notes bibliogr. p. 151-153
Based on Perceptual Control Theory (PCT), this entertaining book explores the paradox of why we often lose control by trying to be in control and why our controlling nature makes it difficult to stop this self-defeating behavior. Understanding PCT opens the window to understanding and learning about ourselves as controlling people and equips us to lead more effective and satisfying lives


Sujet(s) : Contrôle (psychologie)  Voir les notices liées en tant que sujet
Lieu de contrôle (psychologie)  Voir les notices liées en tant que sujet
Pouvoir (sciences sociales)  Voir les notices liées en tant que sujet
Comportement humain  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781922117656. - ISBN 192211765X. - ISBN 9781922117649 (erroné) (br.). - ISBN 1922117641 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45080343x

Notice n° :  FRBNF45080343 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée