Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Minority languages and multilingual education [Texte électronique] : bridging the local and the global / Durk Gorter, Victoria Zenotz, Jasone Cenoz, editors

Publication : Dordrecht : Springer, 2014

Description matérielle : 1 online resource (1 texte électronique (xi, 220 pages))

Collection : Educational Linguistics ; volume 18


Note(s) : Titre de l'écran-titre (visionné le 28 février 2014)
This book presents research on the situation minority language school children face when they need to learn languages of international communication, in particular English. The book takes minority languages as a starting point and it bridges local and global perspectives in the analysis of multilingual education contexts. It examines the interaction of minority languages and cultures, majority languages and lingua franca-s in a variety of settings across different regions and countries on all continents. Even though all chapters in this book involve minority languages, the issues discussed are relevant to any context in which more than language is used in education. The book reveals challenges and opportunities of multilingual education by discussing issues such as Northern and Southern concepts, language education policies, language diversity, interethnic understanding, multimodal language practices, power, conflict, identity and prestige, among many others


Autre(s) auteur(s) : Gorter, Durk. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Zenotz, Victoria. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Cenoz, Jasone. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Enseignement multilingue  Voir les notices liées en tant que sujet
Minorités linguistiques  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  370.117 5 (23e éd.) = Enseignement multilingue  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789400773172

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44722488g

Notice n° :  FRBNF44722488 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction: minority language education facing major local and global challenges ; Adopting a multilingual habitus: What North and South can learn from each other about the essential role of non-dominant languages in education ; Model for trilingual education in the People's Republic of China ; Margins, diversity and achievement: System-wide data and implementation of multilingual education in Ethiopia ; A new model of bilingualism for Singapore: Multilingualism in the 21st century ; Language education and Canada's Indigenous peoples ; Policy and teaching English to Palestinian students in Israel: An ecological perspective to language education policies ; Interethnic understanding and the teaching of local languages in Sri Lanka ; Dynamic multimodal language practices in multilingual indigenous Sami classrooms in Finland ; Balancing the languages in Maori-medium education in Aotearoa/New Zealand ; Critical classroom practices: Using English to foster minoritized language

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-104254
support : document électronique dématérialisé