Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : électronique

Titre(s) : Learning through teaching mathematics [Texte électronique] : development of teachers' knowledge and expertise in practice / Roza Leikin, Rina Zazkis, editors

Publication : Dordrecht ; London : Springer, cop. 2010

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Mathematics teacher education ; v. 5


Note(s) : Includes bibliographical references and indexes


Autre(s) auteur(s) : Leikin, Roza. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Zazkis, Rina. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Mathématiques -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet
Apprentissage  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey : 510.71 (23e éd.)  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9789048139903

Notice n° :  FRBNF44720094 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction Part I: Theoretical and Methodological Perspectives on Teachers' Learning through Teaching Chapter 1 Roza Leikin and Rina Zazkis Teachers' opportunities to learn mathematics through teaching Chapter 2 John Mason Attention and intention: Learning about teaching through teaching Chapter 3 Ron Tzur What and How might mathematics teachers learn via teaching: Contributions to closing an unspoken gap Chapter 4 Roza Leikin Learning through teaching though the lens of multiple solution tasks Part II: Examples of Learning through teaching: Pedagogical mathematics Interlude 1 Chapter 5 Rina Zazkis What have I learned: Mathematical insights and pedagogical implication Chapter 6 Marcelo Borba and Rubia B.A. Zulatto Dialogical education and learning mathematics online from teachers. Chapter 7 Carolyn Kieran and Jose Guzman Role of task and technology in provoking teacher change: A case of proofs and proving in high school Algebra Chapter 8 Nick Jackiw and Nathalie Sinclair Learning

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-101860
support : document électronique dématérialisé