Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Auteur(s) : International Conference on Games and Learning Alliance (3e ; 2014 ; Bucarest, Roumanie)
Titre(s) : Games and learning alliance [Texte électronique] : third International Conference, GALA 2014, Bucharest, Romania, July 2-4, 2014, Revised selected papers / Alessandro De Gloria (ed.)
Publication : Cham : Springer, 2015
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Collection : Lecture notes in computer science ; 9221
LNCS sublibrary. SL 3, Information systems and applications, incl. Internet/Web, and
HCI
Note(s) : Titre de l'écran-titre (visionné le 4 mars 2016)
This book constitutes the refereed proceedings of the Third International Conference
on Games and Learning Alliance, GALA 2014, held in Bucharest, Romania, in July 2014.
The 15 revised papers presented were carefully reviewed and selected from 26 submissions.
The papers presented cover a variety of aspects and knowledge fields. They are grouped
into four sessions: pedagogy, technology, design, and applications.--Résumé de l'éditeur
Autre(s) auteur(s) : De Gloria, Alessandro. Fonction indéterminée
Autre(s) forme(s) du titre :
- Autre forme du titre : GALA 2015
Sujet(s) : Informatique
Interfaces utilisateur (informatique)
Intelligence artificielle
Culture numérique
Microordinateurs
Indice(s) Dewey :
371.337 (23e éd.) = Méthodes d'enseignement - Jeux et jouets éducatifs ; 004.16 (23e éd.) = Ordinateurs personnels
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319229607
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb446805154
Notice n° :
FRBNF44680515
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Beyond serious games ; Investigating the deployment of serious games in formal education
; Understanding the role of the teacher in using a serious game ; Identifying pedagogical
uses of serious games ; Multiplayer serious games and user experience ; A brief
practical game development approach ; Gamification in a smart city context ; A conceptual
model towards in the scaffolding of learning experience.