Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Video Analytics for Audience Measurement [Texte électronique] : First International Workshop, VAAM 2014, Stockholm, Sweden, August 24, 2014. Revised Selected Papers / edited by Cosimo Distante, Sebastiano Battiato, Andrea Cavallaro

Publication : Cham : Springer International Publishing, 2014

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Lecture Notes in Computer Science ; 8811
SpringerLink : Bücher


Note(s) : This book constitutes the refereed contest reports of the 1st International Workshop, VAAM 2014, held in Stockholm, Sweden, in August 2014. The 10 revised full papers presented were carefully reviewed and selected from 13 submissions. The aim of this workshop is to provide an overview of state of the art methods for audience measurements in retail and Digital Signage, end-users attraction, and stimulate the creation of appropriate benchmark dataset to be used as reference for the development of novel audience measurement algorithms. Papers are invited under the following topics: demographics and modeling consumer behaviour


Autre(s) auteur(s) : Distante, Cosimo. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Battiato, Sebastiano. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Cavallaro, Andrea. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Informatique  Voir les notices liées en tant que sujet
Logiciels  Voir les notices liées en tant que sujet
Intelligence artificielle  Voir les notices liées en tant que sujet
Infographie  Voir les notices liées en tant que sujet
Vision par ordinateur  Voir les notices liées en tant que sujet
Reconnaissance optique des formes (informatique)  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  006.6 (23e éd.) = Infographie  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319128115

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb446780620

Notice n° :  FRBNF44678062 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction ; The Applications of Video Analytics in Media Planning, Trade and Shopper Marketing ; Demographics ; Pervasive Retail Strategy using a Low-Cost Free Gaze Estimation System ; Face Re-Identification for Digital Signage Applications ; Evaluation of LBP and HOG Descriptors for Clothing Attribute Description ; Features descriptors for demographic estimation: a comparative study ; Comparison of Facial Alignment Techniques: with Test Results on Gender Detection Task ; Multi-view Face Detection with One Classifier for Video Analytics Systems ; Part 3 Modelling Consumer Behavior ; Online Audience Measurement System based on Machine Learning Techniques ; Modelling In-Store Consumer Behavior using Machine Learning and Digital Signage Audience Measurement Data ; Shopper Behavior Analysis Based on 3D Situation Awareness Information ; Shopper Analytics: a customer activity recognition system using a distributed RGB-D camera network.

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Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-59828
support : document électronique dématérialisé