Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Emerging technologies for the classroom [Texte électronique] : a learning sciences perspective / edited by Chrystalla Mouza, Nancy Lavigne

Publication : New York ; London : Springer, cop. 2013

Description matérielle : 1 online resource (1 texte électronique)

Collection : Explorations in the learning sciences, instructional systems and performance technologies


Note(s) : Titre de l'écran-titre (visionné le 12 mars 2013)


Autre(s) auteur(s) : Mouza, Chrystalla. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Lavigne, Nancy C.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Psychologie du développement  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  371.33 (23e éd.) = Méthodes d'enseignement et d'apprentissage - Équipement, matériel, supports pédagogiques  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781461446965

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb446651103

Notice n° :  FRBNF44665110 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Part 1 ; Technologies that Support Learning to Understand and Create -- ; Curricular Activity Systems Supporting the Use of Dynamic Representations to Foster Students' Deep Understanding of Mathematics /Phil Vahey, Jennifer Knudsen, Kenneth Rafanan and Teresa Lara-Meloy ; Dynabooks: Supporting Teachers to Engage All Learners in Key Literacies /Jeremy Roschelle, Susan Courey, Charles Patton and Elizabeth Murray ; Teaching Engineering Design with Digital Fabrication: Imagining, Creating, and Refining Ideas /Jennifer L. Chiu, Glen Bull, Robert Q. Berry III and William R. Kjellstrom ; Professional Development Programs for Teaching with Visualizations /Libby Gerard, Ou Lydia Liu, Stephanie Corliss, Keisha Varma and Michele Spitulnik, et al. ; Introduction to Emerging Technologies for the Classroom: A Learning Sciences Perspective /Chrystalla Mouza and Nancy C. Lavigne
Part 2 ; Technologies that Support Learning by Collaboration -- ; Networked Technologies for Fostering Novel Forms of Student Interaction in High School Mathematics Classrooms /Tobin White ; Supporting Collaborative Knowledge Construction with Web 2.0 Technologies /James D. Slotta and Hedieh Najafi ; Networked Technologies to Foster Students' Collaboration and Reflection /Eleni A. Kyza ; Like, Comment, Share: Collaboration and Civic Engagement Within Social Network Sites /Christine Greenhow and Jiahang Li
Part 3 ; Technologies that Support Anytime, Anyplace Learning -- ; The Role of One-to-One Computing in the Education of at-Risk High-School Students /Chrystalla Mouza and Albert Cavalier ; Virtual Middle School Courses to Support Anytime, Anyplace Learning /Cathy Cavanaugh and Feng Liu ; The Potential of Mobile Technologies to Connect Teaching and Learning Inside and Outside of the Classroom /Mark van't Hooft ; Mobile Media Learning: Ubiquitous Computing Environments for the Mobile Generation /Kurt D. Squire
Part 4 ; Technologies that Support Learning by Gaming -- ; Design Principles for Creating Educational Virtual Worlds /Brian C. Nelson, Diane Jass Ketelhut, Younsu Kim, Cecile Foshee and Kent Slack ; Narrative-Centered Learning Environments: A Story-Centric Approach to Educational Games /James C. Lester, Jonathan P. Rowe and Bradford W. Mott ; Creative Play in Virtual Worlds: Avatar Designs, Language Play, and Cheats /Deborah A. Fields and Yasmin B. Kafai ; Imagining, Creating, Playing, Sharing, Reflecting: How Online Community Supports Young People as Designers of Interactive Media /Karen Brennan and Mitchel Resnick ; Epilogue: Designing and Integrating Emerging Technologies for Learning, Collaboration, Reflection, and Creativity /Nancy C. Lavigne and Chrystalla Mouza.s

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-46876
support : document électronique dématérialisé