Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : électronique

Auteur(s) : Asbury, Kathryn  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Plomin, Robert (1948-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : G is for genes [Texte électronique] : the impact of genetics on education and achievement / Kathryn Asbury and Robert Plomin

Publication : . - Chichester, West Sussex : Wiley-Blackwell, 2014

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : (Understanding children's worlds ; 13)


Note(s) : Includes bibliographical references and index
"G is for Genes shows how a dialogue between geneticists and educationalists can have beneficial results for the education of all children--and can also benefit schools, teachers, and society at large.-Draws on behavioral genetic research from around the world, including the UK-based Twins' Early Development Study (TEDS), one of the largest twin studies in the world -Offers a unique viewpoint by bringing together genetics and education, disciplines with a historically difficult relationship -Shows that genetic influence is not the same as genetic determinism and that the environment matters at least as much as genes -Designed to spark a public debate about what naturally-occurring individual differences mean for education and equality"


Sujet(s) : Aptitude à l'apprentissage -- Aspect génétique  Voir les notices liées en tant que sujet
Réussite scolaire  Voir les notices liées en tant que sujet
Génétique du comportement humain  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey : 370.152 3 (23e éd.)  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9781118482766

Notice n° :  FRBNF44653895 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Part one: In theory. Genetics, schools, and learning ; How we know what we know ; The 3Rs: Reading, wRiting ... ; ... and 'Rithmetic ; Physical education: who, what, why, where, and how? ; Science: a different way of thinking? ; How do IQ and motivation fit in? ; Special educational needs: ideas and inspiration ; "Clones" in the classroom ; Mind the gap: social status and school quality ; Genetics and learning: the big ideas ; Part two: In practice. Personalization in practice ; Eleven policy ideas ; Education secretary for a day.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-35661
support : document électronique dématérialisé