Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Williams, Val (Ph. D.)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Disability and discourse [Texte électronique] : analysing inclusive conversation with people with intellectual disabilities / by Val Williams

Publication : Hoboken, N.J. : Wiley, 2011

Description matérielle : 1 online resource (1 texte électronique)

Note(s) : In Wiley online library. - Titre de l'écran-titre (visionné le 27 avril 2011). - Bibliogr


Sujet(s) : Handicapés mentaux -- Intégration sociale  Voir les notices liées en tant que sujet
Handicapés mentaux -- Communication  Voir les notices liées en tant que sujet
Communication interpersonnelle  Voir les notices liées en tant que sujet
Interaction sociale  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  362.3 (23e éd.) = Déficience intellectuelle (problèmes et services sociaux)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780470977934

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb446500034

Notice n° :  FRBNF44650003 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Front Matter ; Starting Points ; Some Building Blocks for Analysis ; Part 1: Individual Voices ; Individual Voices. Challenging Disempowering Patterns of Talk ; Supporting Someone to be Competent ; Opening up Conversation ; Equalising Talk and Friendliness ; Doing Autonomy: "It's entirely up to you" ; Public Encounters ; Part 2: Collective Voice ; Collective Voice. Self-Advocacy Talk: The personal to the political ; Supporting People to Speak up in Group Situations ; Being Interviewers with the Label of "Intellectual Disability" ; Behind the Scenes in Inclusive Research: "We are the artists of our lives" ; Talk about Labelling and Identity ; Reflections on Doing Analysis ; Reflections on Change ; Appendix: Transcription Conventions ; References ; Index.
Starting points ; Some building blocks for analysis ; Challenging disempowering patterns of talk ; Supporting someone to be competent ; Opening up conversation ; Equalising talk and friendliness ; Doing autonomy ; Public encounters ; Self-advocacy talk : moving from individual to collective voice ; Supporting people to speak up in group situations ; Being interviewers with the label of "learning disability" ; Behind the scenes in inclusive research ; Talk about labelling and identity ; Reflections on analysis ; Reflections on change.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-31769
support : document électronique dématérialisé