Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Titre(s) : Ethics for graduate researchers [Texte électronique] : a cross-disciplinary approach / edited by Cathriona Russell, Linda Hogan, Maureen Junker-Kenny
Publication : Oxford : Elsevier, 2013
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Collection : Elsevier insights
Note(s) : Includes bibliographical references
Autre(s) auteur(s) : Junker-Kenny, Maureen. Fonction indéterminée
Hogan, Linda (1964-....). Éditeur scientifique
Russell, Cathriona (1965-....). Fonction indéterminée
Sujet(s) : Recherche -- Aspect moral
Universités -- Études des 2e et 3e cycles -- Aspect moral
Science -- Aspect moral
Scientifiques -- Déontologie
Étudiants diplômés -- Déontologie
Indice(s) Dewey :
174.95 (23e éd.) = Déontologie des professions liées aux sciences naturelles et mathématiques
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780124160491
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb44636357x
Notice n° :
FRBNF44636357
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : About the authors ; List of contributors ; Introduction ; Section 1 Developing ethics
as a core competency: Integrity in Scientific Research / Linda Hogan ; 1. Recognising
traditions of argumentation in philosophical ethics / Maureen Junker-Kenny ; 2. Navigating
the minefields: Ethics and misconduct in scientific research / Alan L. Kelly ; 3.
Ethics and the researcher / Frank Gannon ; Section 2 Research governance in the EU;
the role of civic debate, the question of limits in research / Maureen Junker-Kenny
; 4. Bioethics and biolaw in the european union: Bridging or fudging different traditions
of moral and legal argumentation? / Dietmar Mieth ; 5. Ethics as consensus management
in expert cultures ; or through civic debate in the public sphere? / Dietmar Mieth
; 6. Nanomedicine and european ethics ; part one / Hille Haker ; 7. International
agreements on the prohibition of human cloning as a test case for limits in research
/ Sigrid Graumann ; Section 3 Contextualisin