Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : électronique

Titre(s) : Neuropsychology of language, reading, and spelling [Texte électronique] / edited by Ursula Kirk

Publication : New York : Academic Press, 1983

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Educational psychology


Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Kirk, Ursula. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Neurolinguistique  Voir les notices liées en tant que sujet
Troubles du langage -- Chez l'enfant  Voir les notices liées en tant que sujet
Troubles du développement  Voir les notices liées en tant que sujet
Activité nerveuse supérieure  Voir les notices liées en tant que sujet
Troubles du langage -- Étiologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Apprentissage -- Physiologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Neuropsychologie  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey : 401.9 (23e éd.)  Voir les notices liées en tant que sujet ; 153.6 (23e éd.)  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9780124096806

Notice n° :  FRBNF44636089 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction: toward an understanding of the neuropsychology of language, reading and spelling /Ursula Kirk ; Learning for language and language for learning /Martha Bridge Denckla ; Development of the cerebral mechanisms for language /Colwyn Trevarthen ; Getting ready to talk: the infant's acquisition of motor capability for speech /Ronald J. Baken ; Perceptual prerequisites for language development /Paula Tallal, Rachel Stark ; Neural mechanisms underlying the processing of speech information in infants and adults: suggestion of differences in development and structure from electrophysiological research /Dennis L. Molfese
Interrelationships in the brain organization of language-related behaviors: evidence form electrical stimulation mapping /George A. Ojemann ; Developmental language disorders: nosologic considerations /Isabelle Rapin, Doris A. allen ; Developmentally dyslexic brain and the written language skills of children with one hemisphere /Maureen Dennis ; Reading and spelling disabilities: a developmental neuropsychological perspective /Byron P. Rourke ; Organization of visual, phonological, and motor strategies in learning to read and to spell /Lynette Bradley

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-17855
support : document électronique dématérialisé