Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : électronique

Auteur(s) : Berninger, Virginia Wise  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Brain literacy for educators and psychologists [Texte électronique] / Virginia W. Berninger and Todd L. Richards

Publication : Amsterdan ; Boston : Academic Press, c2002

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Practical resources for the mental health professional


Note(s) : Includes bibliographical references and index
A textbook for a pre-service or in-service course teaching basic neuroscience and brain imaging to teachers and other professionals who asses children with school learning problems. It is also suitable as a supplementary text in courses on literacy or numeracy. The purpose is to provide general principles rather than a plethora of facts


Autre(s) auteur(s) : Richards, Todd L.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Développement neurologique  Voir les notices liées en tant que sujet
Apprentissage  Voir les notices liées en tant que sujet
Imagerie pour le diagnostic  Voir les notices liées en tant que sujet
Neurophysiologie  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey : 153 (23e éd.)  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9780120928712

Notice n° :  FRBNF44630894 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : pt. 1 ; What educators need to know about the brain --1 ; Introduction and conceptual foundations --2 ; General principles of microstructure and microfunction --3 ; General principles of macrostructure and macrofunction --4 ; General principles of brain development --pt. 2 ; Linking brain research to literacy research --5 ; Building a reading brain neurologically --6 ; Building a writing brain neurologically --7 ; Building a computing brain neurologically --pt. 3 ; Linking literacy research to brain research --8 ; Building a reading brain pedagogically --9 ; Building a writing brain pedagogically --10 ; Building a computing brain pedagogically --pt. 4 ; Educational applications of brain-literacy links --11 ; Implications for educational policy --12 ; Implications for classroom practice.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-12660
support : document électronique dématérialisé