Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Marshall, Julia (19..-.... ; professeur d'éducation artistique)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Donahue, David M. (1960-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Art-centered learning across the curriculum [Texte imprimé] : integrating contemporary art in the secondary school classroom / Julia Marshall, David M. Donahue ; with contributions by Rick Ayers... [et al.] ; foreword by Lois Hetland

Publication : New York : Teachers College Press, 2014

Description matérielle : 1 vol. (XI-196 p.) : ill. ; 24 cm

Comprend : Art-centered integrated learning for understanding ; Art-centered research and integrated learning ; The natural sciences: understanding the natural world / Lawrence Horvath and Julia Marshall ; The social sciences: knowing ourselves and others / Julia Marshall ; History: making meaning of the past / David M. Donahue and Steven D. Drouin ; Geography: making meaning of location and place / Julia Marshall ; Creative writing: the long and winding road / Rick Ayers ; Mathematics: logic and imagination / Ruth Cossey and David M. Donahue ; Curriculum for art-centered integrated learning / Anne Thulson and Julia Marshall.

Note(s) : Notes bibliogr. Index


Sujet(s) : Art -- Étude et enseignement (secondaire)  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9780807755815 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 0807755818 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 9780807755822 (hardcover) (alk. paper). - ISBN 0807755826 (hardcover) (alk. paper). - ISBN 9780807773260 (erroné) (ebook)

Notice n° :  FRBNF43903420 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée