Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : sans médiation

Titre(s) : Curriculum windows [Texte imprimé] : what curriculum theorists of the 1960s can teach us about schools and society today / edited by Thomas S. Poetter

Publication : Charlotte (N.C.) : Information Age Publishing, cop. 2013

Description matérielle : xliii, 283 pages ; 25 cm

Comprend : Machine generated contents note: Author/Book studied: Walton, S. (1969). Black Curriculum: Developing a Program in Afro-American Studies. Oakland, CA: Black Liberation Publishers. / Kyra T. Shahid ; Author/Book studied: Popham, J., Eisner, E., Sullivan, H., & Tyler, L. (1969). Instructional Objectives. AERA Monograph Series on Curriculum Evaluation. Chicago: Rand McNally. / Scott Sander ; Author/Book studied: Berman, L. (1968). New Priorities in the Curriculum. Columbus: Merrill. / Leigh Ann Fish ; Author/Book studied: Herndon, J. (1969). The Way It Spozed To Be. New York, NY: Bantam. / Mary A. Webb ; Author/Book studied: Holt, J. (1964). How Children Fail. New York, NY: Dell. / Candi Pierce Garry ; Author/Book studied: Mager, R. (1962). Preparing Instructional Objectives. Belmont, CA: Fearon Publishers. / Mark O'Hara ;
Contents note continued: Author/Book studied: DuBois, W.E.B. (1957-1961). Manzart Builds a School. Vol. 2 of the Black Flame; A Trilogy, including The Ordeal (Vol. 1) and Worlds of Color (Vol. 3). New York, NY: Mainstream Publishers. / Timothy Vaughn ; Author/Book studied: Bruner, J. (1960). The Process of Education. New York, NY: Vintage Books. / Scott Sander / Beck Lewellen / Sara Hayes ; Author/Book studied: Bruner, J. (1966). Toward a Theory of Instruction. New York, NY: W.W. Norton. / Trevor Ngorosha ; Author/Book studied: Schwab, J. (1969). College Curriculum and Student Protest. Chicago, IL: University of Chicago Press. / Rachel Radina ; Author/Book studied: Taba, H. (1962). Curriculum Development: Theory and Practice. New York, NY: Harcourt, Brace & World. / Susan Smith ; Author/Book studied: Postman, N., & Weingartner, C. (1969). Teaching as a Subversive Activity. New York: Dell. / Ryan Gamm ;

Note(s) : Includes bibliographical references


Autre(s) auteur(s) : Poetter, Thomas Stewart (1962-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Programmes d'études -- 1945-....  Voir les notices liées en tant que sujet
Théorie du curriculum -- 1945-....  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Aspect social -- 1945-....  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9781623963880 (pbk.). - ISBN 1623963885 (pbk.). - ISBN 9781623963897 (hardcover). - ISBN 1623963893 (hardcover). - ISBN 9781623963903 (erroné) (ebook). - ISBN 1623963907 (erroné) (ebook)

Notice n° :  FRBNF43883814 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée