Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Posey-Maddox, Linn  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : When middle-class parents choose urban schools [Texte imprimé] : class, race, and the challenge of equity in public education / Linn Posey-Maddox

Publication : Chicago : The University of Chicago Press, ©2014

Description matérielle : xi, 204 pages : illustrations ; 24 cm

Comprend : Middle-class parents and city school transformation ; Reconceptualizing the "urban": examining race, class, and demographic change in cities and their public schools ; Building a "critical mass": neighborhood parent group action for school change ; The (re)making of a "good" public school: parent and teacher views of a changing school community ; Professionalizing the MPTO: race, class, and shifting norms for "active" parents ; Morningside revisited ; Maintaining a "commitment to everyone": toward a vision of equitable development in urban public schooling ; Appendix A: Social class categories ; Appendix B: Methodological approach.

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 187-197) and index


Sujet(s) : Ecoles urbaines -- Aspect social -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Classes moyennes -- Éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Participation des parents -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Ségrégation en éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9780226120188 (cloth) (alkaline paper). - ISBN 022612018X (cloth) (alkaline paper). - ISBN 9780226120218 (paperback) (alkaline paper). - ISBN 022612021X (paperback) (alkaline paper). - ISBN 9780226120355 (erroné) (e-book). - ISBN 022612035X (erroné) (e-book)

Notice n° :  FRBNF43798835 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée