Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Contemporary perspectives on research in creativity in early childhood education [Texte imprimé] / edited by Olivia N. Saracho

Publication : Charlotte (N.C.) : Information Age Publ., cop. 2012

Description matérielle : ix, 426 p. : ill. ; 24 cm

Collection : Contemporary perspectives on research in early childhood education

Lien à la collection : Contemporary perspectives in early childhood education 


Comprend : Young children's creativity in different contexts /Olivia N. Saracho -- ; The theory of personal creativity and implications for the fulfillment of children's potentials /Mark A. Runco and Nur Cayirdag -- ; Domain specificity of creativity : ; implications for early childhood education /John Baer -- ; Vygotsky's Theory of Creativity : ; figurative thinking allied with literal thinking /Larry Smolucha and Francine Smolucha -- ; Reconceptualizing creative thought processes in young children : ; an integrative review of the research /Mary Renck Jalongo and Rae Ann Hirsch -- ; The creative process in early childhood education /Olivia N. Saracho -- ; The creativity dis-ease /Felicity McArdle and Susan Grieshaber -- ; Acknowledging the role of motor domain in creativity in early childhood education /Vasilis Grammatikopoulos, Athanasios Gregoriadia, and Evridiki Zachopoulou -- ; Movement, embodiment, and creativity : ; perspectives on the value of dance in early childhood education /Eeva Anttila and Adrienne Sansom -- ; Reconsidering the educative potential of the arts in early schooling /Jolyn Blank -- ; Significant moments : ; the development of private speech and drawing as it relates to creative activity in early childhood /Julia M. Matuga -- ; Cultivating creativity in early childhood education : ; a 4 C perspective /Ronald A. Beghetto ... [et al.] -- ; Play, creativity, and socioemotional development : ; weaving the threads of influence /Cheryl Wright and Marissa L. Diener -- ; Creativity and young children : ; review of literature and connections to thinking processes /Sally Blake and Duane M. Giannangelo -- ; Strategy-based instruction for creativity : ; an incremental approach to education /Michael D. Mumford ... [et al.] -- ; Understaning young children's kinds of creating /Margaret L. Adams and Jie-Qi Chen -- ; Teachers' perceptions and behaviors on creativity /Olivia N. Saracho -- ; Creativity and science, technology, engineering, and mathematics (STEM) in early childhood education /Diana Bairaktarova and Demetra Evangelou -- ; Young children's creativity in a contemporary world /Olivia N. Saracho

Note(s) : Includes bibliographical references


Autre(s) auteur(s) : Saracho, Olivia N.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Éducation de la première enfance -- Recherche  Voir les notices liées en tant que sujet
Créativité -- Chez l'enfant -- Recherche  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781617357404 (pbk.). - ISBN 1617357405 (pbk.). - ISBN 9781617357411 (hardcover). - ISBN 1617357413 (hardcover). - ISBN 9781617357428 (erroné) (ebook). - ISBN 1617357421 (erroné) (ebook)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb43647548t

Notice n° :  FRBNF43647548 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée