Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : sans médiation

Titre(s) : Dewey's enduring impact [Texte imprimé] : essays on America's philosopher / edited by John R. Shook and Paul Kurtz

Publication : . - Amherst (N.Y.) : Prometheus books, 2011

Description matérielle : 1 vol. (396 p.) ; 22 cm

Comprend : Pt. 1. The centrality of Dewey : The importance of Dewey for philosophy (and for much else besides) / Philip Kitcher ; Reflections on pragmatism / Hilary Putnam ; Looking ahead : what are the prospects for Dewey's philosophy in the future ? / Paul Kurtz ; Pt. 2. Inquiry and knowledge : Dewey and the subject matter of science / Peter Godfrey-Smith ; Dewey and Darwin on evolution and natural kinds : a pragmatist perspective / Jay Schulkin ; Reclaiming the pragmatist legacy : evolution and its discontents / Arthur Efron ; Two types of pragmatism : Dewey and Royce / Randall E. Auxier ; Pt. 3. Culture and values : Dewey's unfinished cultural project / John Peter Anton ; Dewey and the moral resources of humanistic naturalism / Nathan Bupp ; Philosophy and the conduct of life : Dewey's new paradigm / James Gouinlock ; Dewey's faith / Ruth Anna Putnam ; John Dewey's spiritual values / Larry A. Hickman ; Pt. 4. Lived experience : Rereading Dewey's "Art as experience" / Joseph Margolis ; John Dewey and the ontology of art / Russell Pryba ; Narrative naturalism / Judy Walker ; Pt. 5. Pragmatism and politics : John Dewey and the early NAACP: developing a progressive discourse on racial injustice, 1909-1921 / Susan D. Carle ; Public reason vs. democratic intelligence : Rawls and Dewey / Judith M. Green ; Dewey's ethical-political philosophy as a present resource / Gregory Fernando Pappas ; Deweyan experimentalism and leadership / Eric Thomas Weber ; Pt. 6. Education and society : Dewey's impact on education / Stephen M. Fishman, Lucille McCarthy ; An educational theory of inquiry / Maura Striano ; The sources of a science of education by John Dewey and the Italian interpretations / Giuseppe Spadafora ; The origins of the Italian misunderstanding of Dewey's philosophy / Massimo Vittorio

Note(s) : Notes bibliogr.


Autre(s) auteur(s) : Shook, John R. (1966-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Kurtz, Paul (1925-2012). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Dewey, John (1859-1952)  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey : 191 (23e éd.)  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 978-1-61614-229-2. - ISBN 1-61614-229-4 (rel.)

Notice n° :  FRBNF43616730 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée