Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Auteur(s) : Newman, James (19..-.... ; spécialiste des médias)
Simons, Iain
Titre(s) : Videogames [Texte électronique] / James Newman
Édition : 2nd ed
Publication : London ; New York : Routledge, 2013
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Note(s) : Originally published 2004.
"James Newman's lucid and engaging introduction guides the reader through the world
of videogaming, providing a history of the videogame from its origins in the computer
lab to its contemporary status as a global entertainment industry, with characters
such as Lara Croft and Sonic the Hedgehog familiar even to those who've never been
near a games console. Topics covered include: classifications, game theory and interactivity
- what is a videogame? the videogame audience the videogame industry videogame structure
narratives and play- approaches to the study of videogames videogames, avatars and
virtual worlds social gaming and the culture of videogames This second edition updates
the book to include recent developments such as: the popularity of the wii and the
increase in non-traditional gamers and more physical gaming the development of MMOGs
(massively multiplayer online games) such as World of Warcraft games being downloaded
as apps or accessed via mobile phones, iPods and social networking sites"--
Autre(s) auteur(s) : Voorhees, Gerald A.. Éditeur scientifique
Call, Josh. Éditeur scientifique
Whitlock, Katie. Éditeur scientifique
Sujet(s) : Jeux vidéo -- Conservation et restauration
Jeux vidéo -- Marketing
Jeux vidéo
Jeux vidéo -- Société
Jeux vidéo -- Industrie et commerce
Violence -- Dans les jeux vidéo
Jeux vidéo -- Psychologie
Indice(s) Dewey :
794.8 (23e éd.) = Jeux électroniques ; 794.84 (23e éd.) = Jeux électroniques - Genres particuliers
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780203143421
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb43577570f
Notice n° :
FRBNF43577570
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Videogame studies? -- Definitions -- Industries -- Players -- Structures -- Narratives
-- Spatialities -- Characters -- Preservation and piracy