Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : National research council (États-Unis). Committee on the status, contributions, and future directions of discipline-based education research  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Discipline-based education research [Texte imprimé] : understanding and improving learning in undergraduate science and engineering / Committee on the status, contributions, and future directions of discipline-based education research, Board on science education, Division of behavioral and social sciences and education, National research council of the Naitonal academies ; Susan R. Singer, Natalie R. Nielsen, and Heidi A. Schweingruber, editors

Publication : Washington (D.C.) : The National academies press, 2012

Description matérielle : 1 vol. (XVII-263 p.) ; 23 cm

Comprend : Executive summary ; Section I: Status of discipline-based education research ; Introduction ; The emergence and current state of discipline-based education research ; Section II: Contributions of discipline-based education research ; Overview of discipline-based education research ; Identifying and improving students' conceptual understanding of science and engineering ; Problem solving, spatial thinking, and the use of representations in science and engineering ; Instructional strategies ; Some emerging areas of discipline-based education research ; Section III: Future directions for discipline-based education research ; Translating research into teaching practice: the influence of discipline-based education research on undergraduate science and engineering instruction ; Future directions for discipline-based education research: Conclusions and recommendations ; References ; Appendix.

Note(s) : Bibliogr. p. 205-255


Autre(s) auteur(s) : Singer, Susan R.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Nielsen, Natalie R.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Schweingruber, Heidi A.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Sciences -- Étude et enseignement -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Ingénierie -- Étude et enseignement -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  507.117 4 (23e éd.)  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9780309254113. - ISBN 0309254116 (br.)

Notice n° :  FRBNF43565079 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée