Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Taylor, Laura M. (1972-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Introducing cognitive development [Texte imprimé] / Laura M. Taylor

Publication : Hove ; New York : Psychology press, 2005

Description matérielle : xiii, 267 p. ; 23 cm

Collection : Psychology focus

Lien à la collection : Psychology focus 


Comprend : The starting position ; Mental representation ; Thinking and reasoning ; Language development ; Reading, writing and dyslexia ; Theory of mind.

Note(s) : Includes bibliographical references (p. 229-251) and index
"Interest in cognitive development has been resurgent in recent years as a result of continuing improvements in technology and the new methods of research these enable. Introducing Cognitive Development brings a new focus and clarity to this theoretically complex area. Using numerous illustrations and examples it describes the specific changes that occur in cognition from infancy through childhood." "This book provides an accessible introduction to cognitive development suitable for undergraduate students in psychology and related disciplines, as well as anyone involved in working with children."--BOOK JACKET


Sujet(s) : Cognition -- Chez l'enfant  Voir les notices liées en tant que sujet
Constructivisme (psychologie)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 1841693529 (hbk.). - ISBN 9781841693521 (hbk.). - ISBN 1841693537 (pbk.). - ISBN 9781841693538 (pbk.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb43558791s

Notice n° :  FRBNF43558791 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée