Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Musique notée : sans médiation
Auteur(s) : Fellowes, Edmund Horace (1870-1951). Éditeur scientifique
Titre(s) : Michael Cavendish : Madrigals to five voices (1598, 1601). Thomas Greaves : Madrigals and songs in five parts (1604). William Holborne : Airs to three voices (1597). Richard Edwards : In going to my naked bed. [Madrigal à 4 voix. Edited by Edmund H. Fellowes.]. Revised by Thurston Dart and Philip Brett [Musique imprimée]
Publication : London : Stainer and Bell, [1961]
Description matérielle : In-4°, X-64-VIII-68-IV-16 -7 p., fac-sim.
Collection : The English madrigalists ; 36
Lien à la collection : The English madrigalists
Note(s) : 1er cop. daté 1924
Autre(s) auteur(s) : Dart, Thurston (1921-1971). Éditeur scientifique
Brett, Philip (1937-2002). Éditeur scientifique
Sujet(s) : Madrigaux (musique) (16e siècle)
Madrigaux (musique) (17e siècle)
Cotage S. & B. 2613
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb429844559
Notice n° :
FRBNF42984455
Cette notice appartient à l'univers musique
_________________________ Sous-notice [1] _________________________
Localisation : [I]. p. 1
Auteur(s) : Cavendish, Michael (1565?-1628). Compositeur
Titre(s) : In flower of April springing
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [2] _________________________
Localisation : [I]. p. 8
Auteur(s) : Cavendish, Michael (1565?-1628). Compositeur
Titre(s) : Zephyrus brings the time that sweetly scenteth
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [3] _________________________
Localisation : [I]. p. 19
Auteur(s) : Cavendish, Michael (1565?-1628). Compositeur
Titre(s) : Much it delighted
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [4] _________________________
Localisation : [I]. p. 26
Auteur(s) : Cavendish, Michael (1565?-1628). Compositeur
Titre conventionnel : [Come, gentle swains]
Titre(s) : Come, gentle swains and shepherds'dainty daughters
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [5] _________________________
Localisation : [I]. p. 35
Auteur(s) : Cavendish, Michael (1565?-1628). Compositeur
Titre(s) : To former joy now turns the grove, the fountain
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [6] _________________________
Localisation : [I]. p. 41
Auteur(s) : Cavendish, Michael (1565?-1628). Compositeur
Titre(s) : Faustina hath the fairer face
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [7] _________________________
Localisation : [I]. p. 46
Auteur(s) : Cavendish, Michael (1565?-1628). Compositeur
Titre(s) : Every bush new springing
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [8] _________________________
Localisation : [I]. p. 49
Auteur(s) : Cavendish, Michael (1565?-1628). Compositeur
Titre conventionnel : [Wandring in this place]
Titre(s) : Wand'ring in this place as in a wilderness
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [9] _________________________
Localisation : [I]. p. 56
Auteur(s) : Cavendish, Michael (1565?-1628). Compositeur
Titre(s) : From the Triumphs of Oriana (second version)
Incipit(s) :
1.1.1. Come, gentle swains and shepherds'daingty daughters
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [10] _________________________
Localisation : [II]. p. 1
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : England, receive the rightful king with cheerful heart and hand
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [11] _________________________
Localisation : [II]. p. 8
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : The first part
Incipit(s) :
1.1.1. Sweet nymphs, that trip along the English Lands
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [12] _________________________
Localisation : [II]. p. 15
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : The second part
Incipit(s) :
1.1.1. Long have the shepherds sung this song before
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [13] _________________________
Localisation : [II]. p. 22
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : The first part
Incipit(s) :
1.1.1. Lady, the melting crystal of your eye
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [14] _________________________
Localisation : [II]. p. 29
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : The second part
Incipit(s) :
1.1.1. O that a drop, from such a sweet fount flying
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [15] _________________________
Localisation : [II]. p. 35
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : Come away, sweet love, and play thee
Note(s) : 5 v.
_________________________ Sous-notice [16] _________________________
Localisation : [II]. p. 40
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : When I behold my former wand'ring way
Note(s) : 1 v. et 4 violes au p.
_________________________ Sous-notice [17] _________________________
Localisation : [II]. p. 45
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : Man first created was in single life
Note(s) : 1 v. et 4 violes au p.
_________________________ Sous-notice [18] _________________________
Localisation : [II]. p. 49
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : Who keeps in compass his desires
Note(s) : 1 v. et 4 violes au p.
_________________________ Sous-notice [19] _________________________
Localisation : [II]. p. 53
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : The first part
Incipit(s) :
1.1.1. Let dread of pain for sin in after time
Note(s) : 1 v. et 4 violes au p.
_________________________ Sous-notice [20] _________________________
Localisation : [II]. p. 58
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : The second part
Incipit(s) :
1.1.1. So hate of sin shall cause God's love to grow
Note(s) : 1 v. et 4 violes ou p.
_________________________ Sous-notice [21] _________________________
Localisation : [II]. p. 62
Auteur(s) : Greaves, Thomas. Compositeur
Titre(s) : The third part
Incipit(s) :
1.1.1. Woe, where such hate doth no such love allure
Note(s) : 1 v. et 4 violes ou p.
_________________________ Sous-notice [22] _________________________
Localisation : [III]. p. 1
Auteur(s) : Holborne, William. Compositeur
Titre(s) : Change then, for, Lo, she changeth
Note(s) : 3 v.
_________________________ Sous-notice [23] _________________________
Localisation : [III]. p. 2
Auteur(s) : Holborne, William. Compositeur
Titre(s) : Since Bonny-boots was dead, that so divinely
Note(s) : 3 v.
_________________________ Sous-notice [24] _________________________
Localisation : [III]. p. 5
Auteur(s) : Holborne, William. Compositeur
Titre(s) : Here rest, my thoughts. What needeth all this hasting
Note(s) : 3 v.
_________________________ Sous-notice [25] _________________________
Localisation : [III]. p. 7
Auteur(s) : Holborne, William. Compositeur
Titre(s) : Sweet, I grant that I am as black and homely
Note(s) : 3 v.
_________________________ Sous-notice [26] _________________________
Localisation : [III]. p. 9
Auteur(s) : Holborne, William. Compositeur
Titre(s) : Gush forth, my tears, and stay the burning either
Note(s) : 3 v.
_________________________ Sous-notice [27] _________________________
Localisation : p. 11
Auteur(s) : Holborne, William. Compositeur
Titre(s) : Sit still and stir not, Lady
Note(s) : 3 v.
_________________________ Sous-notice [28] _________________________
Localisation : [IV]
Auteur(s) : Edwards, Richard (1525-1566). Compositeur
Titre conventionnel : [In goinge to my naked bedde]
Titre(s) : In going to my naked bed
Note(s) : 4 v.
Localiser ce document(1 Exemplaire)
Richelieu - Musique - magasin
1 partie d'exemplaire regroupée
support : musique imprimée
Document conservé sur site distant. La communication est soumise à un délai.
Réserver