Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : The psychology of entertainment media [Texte imprimé] : blurring the lines between entertainment and persuasion / edited by L.J. Shrum

Édition : 2nd ed

Publication : New York : Routledge, 2012

Description matérielle : xvii, 346 p. : ill. ; 24 cm

Comprend : What's so special about entertainment media and why do we need a psychology for it? : an introduction to the psychology of entertainment media / L.J. Shrum ; Product integration : current practices and new directions / John A. McCarty and Tina M. Lowrey ; As a backdrop, part of the plot, or a goal in a game: the ubiquitous product placement / Elizabeth Cowley ; Children's processing of embedded brand messages : product placement and the role of conceptual fluency / Laura Owen ... [et al.] ; Psychological processing of in-game advertising and advergaming : branded entertainment or entertainment persuasion? / Michelle R. Nelson and Martin K.J. Waigunny ; The stories TV tells : how fictional TV narratives shape normative perceptions and personal values / LJ. Shrum and Jachoon Lee ; Flying with Icarus : narrative transportation and the persuasiveness of entertainment / Jordan M. Carpenter and Melanie C. Green ; Seeing is believing : toward a theory of media imagery and social learning / Karen E. Dill and Melinda C.R. Burgess ; Alcohol messages in television series : content and effects / Cristel Antoinia Russell and Dale W. Russell ; Selling beauty : the hidden cost to women's self-worth, relationships, and behavior / Erin J. Strahan, Vanessa M. Buote, and Anne E. Wilson ; Learning aggression through the media : comparing psychological and communication approaches / Julia A. Maier and Douglas A. Gentile ; Paths from television violence to aggression : reinterpreting the evidence / George Comstock and Jack Powers.

Note(s) : Includes bibliographical references and indexes


Autre(s) auteur(s) : Shrum, L. J.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Publicité subliminale  Voir les notices liées en tant que sujet
Manipulation (psychologie) -- Dans les médias  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781848729445 (hardcover) (alk. paper). - ISBN 1848729448 (hardcover) (alk. paper)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb427639054

Notice n° :  FRBNF42763905 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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