Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Titre(s) : Advances in research and praxis in special education in Africa, Caribbean, and the Middle East [Texte imprimé] / edited by Kagendo Mutua, Cynthia Szymanski Sunal
Publication : Charlotte (N.C.) : Information Age publ., cop. 2012
Description matérielle : xvi, 228 pages ; 24 cm
Collection : Research on education in Africa, the Caribbean, and the Middle East
Lien à la collection : Research on education in Africa, the Caribbean, and the Middle East
Comprend : Introduction ; The limits of policy and praxis : critical issues in inclusive education
in selected countries of Africa, Caribbean and the Middle East /Kagendo Mutua and
Cynthia Szymanski Sunal -- ; Early intervention programs in the Southern African region
/John Charema -- ; Special education in Nigeria : shifting paradigms / ; Festus E.
Obiakor, Michael Eskay, Michael O. Afọláyan -- ; Challenges facing pupils and staff
at Botswana community junior secondary : schools the student teachers' perspective
/Gareth Dart -- ; Rapid changes and challenges in a South African paradigm /Joan Jafthas
-- ; Education for students with intellectual disabilities in Kenya : challenges and
prospects /Gathogo Mukuria -- ; Contextualizing inclusive education in Tanzania /Filiz
Polat -- ; Defining the disabled person : an analysis of the Continental Plan of Action
for the African Decade of Persons with Disabilities /Bethsaida Nieves -- ; Special
education in the Caribbean : teachers' attitudes toward inclusion in Barbados, Cayman
Islands, Grenada, Jamaica, St. Lucia, and St. Vincent /Junnie O. Lynch, Clara Wolman,
Judy Harris-Looby -- ; Children with ADHD in Turkey : inclusion, research, and practice
/Selda Ozdemir -- ; Special education advances in the State of Qatar : research and
implications /Asma Al Attiyah, Brenda Belson Lazarus -- ; Current special education
programs in the Hashemite Kingdom of Jordan /Mohammed AL Jabery, Jamal AL Khateeb,
Marshall Zumberg -- ; The Saudi early intervention services : current challenges and
the vision for revision /Haniah M. Merza -- ; Epilogue /Mara Sapon-Shevin
Note(s) : Includes bibliographical references
Autre(s) auteur(s) : Mutua, Kagendo (1966-....). Éditeur scientifique
Sunal, Cynthia Szymanski. Éditeur scientifique
Sujet(s) : Enfants handicapés -- Éducation -- Recherche -- Afrique
Enfants handicapés -- Éducation -- Recherche -- Région caraïbe
Enfants handicapés -- Éducation -- Recherche -- Moyen-Orient
Éducation et État -- Recherche -- Afrique
Éducation et État -- Recherche -- Région caraïbe
Éducation et État -- Recherche -- Moyen-Orient
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781617357718 (pbk.). - ISBN 1617357715 (pbk.). - ISBN 9781617357725 (hardcover).
- ISBN 1617357723 (hardcover). - ISBN 9781617357732 (erroné) (ebook). - ISBN 1617357731
(ebook). - ISBN 9781617357732 (ebook)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb42737627z
Notice n° :
FRBNF42737627
(notice reprise d'un réservoir extérieur)