Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Advances in research and praxis in special education in Africa, Caribbean, and the Middle East [Texte imprimé] / edited by Kagendo Mutua, Cynthia Szymanski Sunal

Publication : Charlotte (N.C.) : Information Age publ., cop. 2012

Description matérielle : xvi, 228 pages ; 24 cm

Collection : Research on education in Africa, the Caribbean, and the Middle East

Lien à la collection : Research on education in Africa, the Caribbean, and the Middle East 


Comprend : Introduction ; The limits of policy and praxis : critical issues in inclusive education in selected countries of Africa, Caribbean and the Middle East /Kagendo Mutua and Cynthia Szymanski Sunal -- ; Early intervention programs in the Southern African region /John Charema -- ; Special education in Nigeria : shifting paradigms / ; Festus E. Obiakor, Michael Eskay, Michael O. Afọláyan -- ; Challenges facing pupils and staff at Botswana community junior secondary : schools the student teachers' perspective /Gareth Dart -- ; Rapid changes and challenges in a South African paradigm /Joan Jafthas -- ; Education for students with intellectual disabilities in Kenya : challenges and prospects /Gathogo Mukuria -- ; Contextualizing inclusive education in Tanzania /Filiz Polat -- ; Defining the disabled person : an analysis of the Continental Plan of Action for the African Decade of Persons with Disabilities /Bethsaida Nieves -- ; Special education in the Caribbean : teachers' attitudes toward inclusion in Barbados, Cayman Islands, Grenada, Jamaica, St. Lucia, and St. Vincent /Junnie O. Lynch, Clara Wolman, Judy Harris-Looby -- ; Children with ADHD in Turkey : inclusion, research, and practice /Selda Ozdemir -- ; Special education advances in the State of Qatar : research and implications /Asma Al Attiyah, Brenda Belson Lazarus -- ; Current special education programs in the Hashemite Kingdom of Jordan /Mohammed AL Jabery, Jamal AL Khateeb, Marshall Zumberg -- ; The Saudi early intervention services : current challenges and the vision for revision /Haniah M. Merza -- ; Epilogue /Mara Sapon-Shevin

Note(s) : Includes bibliographical references


Autre(s) auteur(s) : Mutua, Kagendo (1966-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Sunal, Cynthia Szymanski. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Enfants handicapés -- Éducation -- Recherche -- Afrique  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants handicapés -- Éducation -- Recherche -- Région caraïbe  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants handicapés -- Éducation -- Recherche -- Moyen-Orient  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation et État -- Recherche -- Afrique  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation et État -- Recherche -- Région caraïbe  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation et État -- Recherche -- Moyen-Orient  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781617357718 (pbk.). - ISBN 1617357715 (pbk.). - ISBN 9781617357725 (hardcover). - ISBN 1617357723 (hardcover). - ISBN 9781617357732 (erroné) (ebook). - ISBN 1617357731 (ebook). - ISBN 9781617357732 (ebook)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb42737627z

Notice n° :  FRBNF42737627 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée