Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Improving learning environments [Texte imprimé] : school discipline and student achievement in comparative perspective / edited by Richard Arum and Melissa Velez

Publication : Stanford : Stanford University press, cop. 2012

Description matérielle : xii, 337 pages ; 25 cm

Collection : Studies in social inequality

Lien à la collection : Studies in social inequality 


Comprend : School discipline, student achievement and social inequality / Richard Arum, Karly Ford, and Melissa Velez ; Academic performance and expectations of Canadian students / Robert Andersen and David Zarifa ; School discipline in Chile / Florencia Torche and Alejandra Mizala ; School discipline and achievement in Israel / Yossi Shavit and Carmel Blank ; School discipline, performance and the presence of immigrants in Italian schools / Paolo Barbieri and Stefani Scherer ; School, discipline, and achievement in Japan / Hiroshi Ishida and Satoshi Miwa ; School disciplinary climate, behavioral problems, and academic achievement in the Netherlands / Herman G. van de Werfhorst, Machteld Bergstra, and René Veenstra ; School discipline, math/science achievement, and college aspirations in contemporary Russia / Theodore P. Gerber ; Correlates of school disciplinary climate and its consequences for student achievement in South Korea / Hyunjoon Park ; Class and racial differences in U.S. school disciplinary environments / Richard Arum and Melissa Velez.

Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Arum, Richard (1963-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Velez, Melissa. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Discipline scolaire  Voir les notices liées en tant que sujet
Réussite scolaire  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation comparée  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Études comparatives  Voir les notices liées en tant que genre ou forme


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780804778039 (cloth) (alk. paper). - ISBN 0804778035 (cloth) (alk. paper)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb426294830

Notice n° :  FRBNF42629483 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée