Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Duoethnography [Texte imprimé] : dialogic methods for social, health, and educational research / editors Joe Norris, Richard D. Sawyer, Darren E. Lund

Publication : Walnut Creek (Calif.) : Left Coast Press, cop. 2012

Description matérielle : 326 p. : ill. ; 24 cm

Collection : Developing qualitative inquiry ; volume 7

Lien à la collection : Developing qualitative inquiry 


Comprend : Toward a Dialogic Methodology / Joe Norris and Richard D. Sawyer ; The Hidden Curriculum of Schooling: A Duoethnographic Exploration of What Schools Teach Us About Schooling / Donna Krammer & Rosemarie Mangiardi ; Postcolonial Education: Using a Duoethnographic Lens to Explore a Personal Curriculum of Post/Decolonization / Richard D. Sawyer & Tonda Liggett ; Responding to Our Muses: A Duoethnography on Becoming Writers / Joe Norris & Jim Greenlaw ; Seeking Rigor in the Search for Identity: A Trioethnography / Rick Breault, Raine Hackler, Rebecca Bradley ; Power and Privilege / Patrice McClellan & Jennifer Sader ; Alleyways and Pathways: Our Avenues Through Patriotic Songs / M. Francyne Huckaby & Molly Weinburgh.
Tensions and Contradictions of Living in a Multicultural Nation in an Era of Bounded Identities / Maryam Nabavi & Darren E. Lund ; Mirror Imaging Diversity Experiences: A Juxtaposition of Identities in Cross-Cultural Initiatives / Sonia Aujla-Bhullar & Kari Grain ; A Curriculum of Beauty / Nancy Rankie Shelton & Morna McDermott ; Professional Boundaries: Creating Space and Getting to the Margins / Kathleen Sitter & Sean Hall ; Dangerous Conversations: Understanding the Space Between Silence and Communication / Deidre M. Le Fevre & Richard D. Sawyer ; Why Duoethnography: Thoughts on the Dialogues / Richard D. Sawyer & Joe Norris.

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"Duoethnography is a collaborative research methodology in which two or more researchers juxtapose their life histories in order to provide multiple understandings of a social phenomenon. Using their own biographies as sites of research and creating dialogic narratives, they provide multiple perspectives of this phenomenon for the reader, inviting the viewer to enter the conversation. The dialectic process of creating duoethnography is also designed to be transformative to the writers. In this volume, two dozen scholars present the first wave of duoethnographic writings on topics as diverse as gender, identity, and curriculum, with the editors framing key tenets of the methodology around the studies presented"Pub. website


Autre(s) auteur(s) : Norris, Joe. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Sawyer, Richard D.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Lund, Darren E.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Histoires de vie  Voir les notices liées en tant que sujet
Ethnologie -- Méthodologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Recherche qualitative -- Méthodologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Sociologie de la connaissance  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9781598746839 (hbk.) (alk. paper). - ISBN 1598746839 (hbk.) (alk. paper). - ISBN 9781598746846 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 1598746847 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 9781598746853 (ebook). - ISBN 1598746855 (ebook)

Notice n° :  FRBNF42628625 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée