Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : sans médiation

Auteur(s) : Swann, Joanna  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Learning, teaching, and education research in the 21st century [Texte imprimé] : an evolutionary analysis of the role of teachers / Joanna Swann

Publication : New York : Continuum, cop. 2011

Description matérielle : xii, 269 p. ; 24 cm

Comprend : The purpose of this book ; The challenge of an evolutionary analysis of learning ; What happens when we learn ; Addressing some problematic ideas about learning ; What promotes and what inhibits learning ; Against the intensive use of prescribed curricula with children and adolescents ; Developing student-initiated curricula ; Research and the development of teaching ; Developing a Popperian science of school teaching ; Improving our practices as teachers ; Teaching for a better world.

Note(s) : Includes bibliographical references and index


Sujet(s) : Popper, Karl Raimund (1902-1994) -- Critique et interprétation  Voir les notices liées en tant que sujet
Apprentissage -- Philosophie  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignement -- Philosophie  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 1441163174 (pbk.). - ISBN 9781441163172 (pbk.). - ISBN 9781441161260 (hardback). - ISBN 1441161260 (hardback)

Notice n° :  FRBNF42617753 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée