Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation
Titre(s) : Practicing what we teach [Texte imprimé] : how culturally responsive literacy classrooms make a difference / by Patricia Ruggiano Schmidt, Althier M. Lazar, editors ; foreword by Patricia Edwards ; preface by Lee Gunderson
Publication : New York : Teachers College Press, cop. 2011
Description matérielle : xix-278 p. : ill. ; 26 cm
Comprend : Part I. The ; Need for culturally responsive literacy teachers --Part II ; Centering
students in the curriculum --Part III ; Building relationships with students and caregivers
--Part IV ; Building on students' linguistic strengths --Part V ; Becoming culturally
responsive literacy teachers.
Note(s) : Includes bibliographical references and index
Autre(s) auteur(s) : Schmidt, Patricia Ruggiano (1944-....). Éditeur scientifique
Lazar, Althier Margaret. Éditeur scientifique
Gunderson, Lee (1942-....). Préfacier
Sujet(s) : Éducation interculturelle -- États-Unis
Minorités -- Éducation -- États-Unis
Enseignants -- Formation -- États-Unis
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780807752203 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 0807752207 (pbk.) (alk. paper)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb425057253
Notice n° :
FRBNF42505725
(notice reprise d'un réservoir extérieur)