• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Deterritorializing-Reterritorializing [Texte imprimé] : critical geography of educational reform / edited by Nancy Ares, Edward Buendía and Robert Helfenbein

Publication : Rotterdam ; Boston : Sense publishers, copyright 2017

Description matérielle : 1 vol. (VII-259 p.) : ill., cartes. ; 24cm

Collection : Breakthroughs in the sociology of education ; volume 8

Lien à la collection : Breakthroughs in the sociology of education 


Note(s) : Bibliogr. en fin de chapitres. Index
La 4e de couv. indique : "This volume features scholars who use a critical geography framework to analyze how constructions of social space shape education reform. In particular, they situate their work in present-day neoliberal policies that are pushing responsibility for economic and social welfare, as well as education policy and practice, out of federal and into more local entities. States, cities, and school boards are being given more responsibility and power in determining curriculum content and standards, accompanied by increasing privatization of public education through the rise of charter schools and for-profit organizations? incursion into managing schools. Given these pressures, critical geography?s unique approach to spatial constructions of schools is crucially important. Reterritorialization and deterritorialization, or the varying flows of people and capital across space and time, are highlighted to understand spatial forces operating on such things as schools, communities, people, and culture. Authors from multiple fields of study contribute to this book?s examination of how social, political, and historical dimensions of spatial forces, especially racial/ethnic and other markers of difference, shape are shaped by processes and outcomes of school reform."


Autre(s) auteur(s) : Ares, Nancy (1957-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Buendía, Edward (1965-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Helfenbein, Robert J.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Éducation et État  Voir les notices liées en tant que sujet
Relations école-collectivité  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789463009768 (rel). - ISBN 9463009760 (rel). - ISBN 9789463009751 (br). - ISBN 9463009752 (br)
EAN 9789463009768

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45260056c

Notice n° :  FRBNF45260056 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée