• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Despertando el ser [Texte imprimé] : transforming Latino teachers' identities, consciousness, and beliefs / edited by Belinda Bustos Flores and Ellen Riojas Clark

Publication : New York : P. Lang, copyright 2017

Description matérielle : xxvi, 201 pages ; 24 cm

Collection : Critical Studies of LATINOS/AS, in the Americas, ISSN 2372-6822 ; Vol. 11

Lien à la collection : Critical studies of Latinos/as in the Americas 


Note(s) : Includes bibliographical references and index
This collection of essays presents a theoretically grounded and research-based process in which the multiple facets of self are explored. While these facets have been studied in the literature using universal theories, Despertando el Ser posits that it is important to generate our own epistemological understandings grounded in the lived experience of Latina/o educators. Moving away from majoritarian perspectives of teacher personal development, using a sociocultural and critical theory kaleidoscopic lens, this book critically examines the notion of Latino teacher identities and other facets of self. Despertando el Ser theorizes that a Latino teacher's identity is an intersection between the personal and professional selves consisting of ethnic/cultural identities, consciousness, beliefs, and motives for teaching. Presented in Despertando el Ser is an awakening of self as an ethnic/cultural being, exploring positionality and consciousness, and unearthing our beliefs about learning and teaching. Using varied methodologies, this book provides chapters in which the facets of self are uncovered and explored within diverse educational contexts. Each chapter provides questions to assist the reader to engage in critical reflection. This book can be used for teacher candidates, teachers in practice, teacher educators, and researchers. -- Provided by publisher


Autre(s) auteur(s) : Flores, Belinda Bustos. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Clark, Ellen Riojas (1941-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Américains d'origine latino-américaine -- Identité collective  Voir les notices liées en tant que sujet
Américains d'origine latino-américaine  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignants -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Identité (psychologie)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781433133664. - ISBN 1433133660. - ISBN 9781433133671. - ISBN 1433133679. - ISBN 9781433145018 (erroné). - ISBN 9781433145025 (erroné). - ISBN 9781433145032 (erroné)



Voir aussi : Publication alternative dans un autre support/format : Despertando el ser [Texte électronique], ISBN 9781433145018

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb454104423

Notice n° :  FRBNF45410442 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Foreword : despertando el ser / Antonia Darder ; Preface : illuminating the despertando el ser transformational process / Belinda Bustos Flores and Ellen Riojas Clark ; Despertando el ser : awakening the ethnic identity and consciousness of latino teachers / Belinda Bustos Flores and Ellen Riojas Clark ; Porque soy lo que soy : weaving a theoretical perspective to understand Latino teachers' identities and positionalities / Daniel Alejandro González and Ellen Riojas Clark ; Mexican American teachers : transforming educational injustice through pedagogies of lived experience / Lilliana P. Saldaña ; Cultivating aspirantes' Spanish proficiency, ethnolinguistic identity and ideology / Belinda Bustos Flores and Amalia Guirao ; Mí concientización : unraveling aspirantes' beliefs / Belinda Bustos Flores and Lisa Santillán ; Latina and Mexicana STEM educators' concientización : desterrando los motivos para enseñar / Claudia Verdín and Lorena Claeys ; Descubriendo el ser : metamorphic journey towards becoming culturally efficacious / Ellen Riojas Clark and Belinda Bustos Flores ; Keepin' it real : Latino teachers enacting cultural transformation / Lisa Santillán ; Así seremos : our sabiduría as a transformational process / Ellen Riojas Clark and Belinda Bustos Flores

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée