Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : Fattal, Alexander L.
Titre(s) : Guerrilla marketing [Texte imprimé] : counterinsurgency and capitalism in Colombia / Alexander L. Fattal
Publication : Chicago ; London : The University of Chicago press, 2018
Description matérielle : 1 vol. (xiii, 310 pages) : illustrations ; 23 cm
Collection : Chicago studies in practices of meaning
Lien à la collection : Chicago studies in practices of meaning
Note(s) : Includes bibliographical references and index
"This work looks into the Colombian government's efforts to demobilize rebel FARC
fighters and transform them into the entrepreneurial subjects and consumer citizens.
Anthropologist Alexander Fattal shows how the market has become one of the principal
grounds on which counterinsurgency warfare is waged in Colombia."--Supplied by publisher
Sujet(s) : Médias -- Colombie
Propagande -- Colombie
Fuerzas armadas revolucionarias de Colombia
Indice(s) Dewey :
986.106 (23e éd.) = Histoire - Colombie - 1863-....
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780226590509. - ISBN 022659050X. - ISBN 9780226590646. - ISBN 022659064X. -
ISBN 9780226590783 (erroné). - ISBN 022659078X (erroné)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb45663064d
Notice n° :
FRBNF45663064
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Introduction: guerrilla marketing ; An archaeology of media spectacle, 1974-2008
; Operation Christmas ; Operation Genuine ; The good life deferred and risks of
remobilization ; Conclusion: the Colombian model ; Epilogue: Target Intimacy