Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : Oldenburg, Ray
Titre(s) : The great good place [Texte imprimé] : cafés, coffee shops, bookstores, bars, hair salons, and other hangouts at the heart of a community / Ray Oldenburg
Publication : Cambridge (Mass.) : Da Capo press, copyright 1999
Description matérielle : 1 vol. (XXXII-336 p.-[8] p. de pl.) : ill. ; 23 cm
Note(s) : Bibliogr. p. 315-323. Index
Sujet(s) : Vie urbaine -- États-Unis
Espaces publics -- États-Unis
Loisirs -- Sociologie -- États-Unis
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 1569246815. - ISBN 9781569246818 (br.)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb45375786t
Notice n° :
FRBNF45375786
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : pt. 1 : The problem of place in America ; The character of third places ; The personal
benefits ; The greater good
pt. 2 : The German-American lager beer gardens ; Main street ; The English pub
; The French café ; The American tavern ; Classic coffeehouses
pt. 3 : A hostile habitat ; The sexes and the third place ; Shutting out youth
; Toward better times ... and places