Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Narratives in early childhood education [Texte imprimé] : communication, sense making and lived experience / edited by Susanne Garvis and Niklas Pramling

Publication : London ; New York, NY : Routledge, 2017

Description matérielle : xi, 179 pages : ill. ; 24 cm

Collection : Routledge research in early childhood education

Lien à la collection : Routledge research in early childhood education 


Note(s) : Includes bibliographical references and index
"Over the past few decades, a growing body of literature has developed which examines children's perspectives of their own lives, viewing them as social actors and experts in their understanding of the world. Focusing specifically on narratives, this book provides an analysis of these new directions in contemporary research perspectives to explore the lived experience of children and teachers in early childhood education. The editors showcase international research to highlight the importance of narrative and young children from local and global perspectives in order to critically reflect on and discuss the future for narrative research in early childhood education"


Autre(s) auteur(s) : Garvis, Susanne. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Pramling, Niklas (1973-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Éducation de la première enfance -- Recherche -- Méthodologie  Voir les notices liées en tant que sujet
Histoires de vie  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781138191365. - ISBN 1138191361. - ISBN 9781315640549 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45319075z

Notice n° :  FRBNF45319075 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée